کتاب انسان و محیط زیست کوشش برای محیط زیست را هماهنگ تر می کند

باغ من: مدیرکل دفتر تألیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری اظهار داشت: کتاب انسان ومحیط زیست، ما را دوباره گردهم آورده تا با هماهنگی بیشتر در جهت حفظ حُرمت محیط زیست گام های موثرتری برداریم.

به گزارش باغ من به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، محمود امانی طهرانی در مراسم نکوداشت کتاب درسی« انسان ومحیط زیست» ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه، اظهار نمود: آموزش محیط زیست با هدف رشد دانش آموز در پایه یازدهم صورت می پذیرد.
وی اضافه کرد: در واقع همه ما اعضای یک خانواده هستیم که به صورت پراکنده اقداماتی را در جهت ماموریت ها و وظایف قانونی خود انجام می دادیم، اما امروز کتاب انسان ومحیط زیست، اعضای خانواده را دوباره گردهم آورده تا با هم فکری و هماهنگی بیشتر در جهت رشد دانش آموزان و حفظ حُرمت محیط زیست گام های موثرتری بردارند.
مدیرکل دفتر تالیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری، خاطرنشان کرد: درس محیط زیست بهانه ایست تا دانش آموزان بفهمند همه زنجیره وار به هم متصلند و از تفکر بخشی و منطقه ای پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان پی می برند، یک اتفاق در این سوی کره خاکی، می تواند افرادی را در آن سوی کره خاکی متاثر نماید و این مورد زمینه رشد و اعتلای فکری و علمی آنان را فراهم می سازد.
امانی طهرانی اظهار داشت: دانش آموزان که در آینده عهده دار مسئولیت هایی می شوند، به خوبی در می یابند، همه ما مسئولیت داریم و باید در کنار هم و با مشارکت علمی و فکری، گام های بلندتری برداریم.
وی ادامه داد: آنها در این درس به اهمیت چهار عنصر اساسی آب، خاک، هوا و انرژی که بستر تغذیه حیاتی موجودات زنده است، پی می برند و برای حفاظت و حراست از آن در آینده احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد.

برچسب ها: