مدیرکل محیط زیست گلستان: امیدی به پیشروی آب خزر نیست، تصویب لایروبی برای نجات خلیج گرگان

باغ من: گرگان- مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار داشت: نتایج تحقیقات موسسات تحقیقاتی نشان داده است امیدی به پیشروی آب دریای خزر نیست و باید با شرایط موجود کنار بیاییم.

امیر عبدوس در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: برای خروج از وضعیت اضطراری خلیج گرگان دو پروژه و راهکار در کارگروه ملی نجات خلیج تصویب شده است.
وی با بیان این که یکی از این پروژه ها در شرق و دیگری در غرب خلیج پیش بینی شده است، به جزئیات آن اشاره و خاطرنشان کرد: لایروبی یکی از کانال ها (محل اتصال خلیج به دریل) در شرق و انتقال آب شیرین از نکاء رود و تامین حق آبه در غرب از راهکارهای مصوب شده برای نجات خلیج گرگان است.
وی اضافه کرد: با استفاده از استانداری گلستان پیگیری ها برای ارسال صورت جلسه کارگروه و همینطور ابلاغ و تخصیص اعتبار اجرای آن به استان های مازندران و گلستان، انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: هم اکنون منتظر تامین اعتبار برای اجرای این دو راهکار هستیم.
وی افزود: در جلسه روز ملی دریای خزر که در هفته جاری برگزار گردید نتایج پیش بینی رفتار خزر توسط تمام موسسات تحقیقاتی نشان داده است امیدی به پیشروی آب دریای خزر نیست.
عبدوس با بیان این که پس روی آب خزر به ضرر صیادان و بهره برداران شیلاتی است، تصریح کرد: ما باید با شرایط موجود کنار بیاییم و پهنه سرزمینی را در خشکی مدیریت نماییم که از عقب رفتن آب خزر خیلی متضرر نشویم.

برچسب ها: