راه اندازی چندین سامانه الکترونیکی در سازمان حفاظت محیط زیست

باغ من: سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان محیط زیست، از تکمیل سامانه تبادل اطلاعات سازمان های مردم نهاد، سامانه گزارش های ارزیابی زیست محیطی و همینطور شروع طراحی چند سامانه الکترونیکی دیگر اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، محمود نیایی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست اعلام نمود: برای تحقق دولت الکترونیک، در شهریور ماه ۱۳۹۷ دفتر فناوری اطلاعات پروژه های قابل توجهی را شروع شده است.
وی با بیان تکمیل سامانه تبادل اطلاعات سازمان های مردم نهاد، اظهار داشت: این سیستم امکان ارسال اطلاعات و بارگذاری تصویر توسط نمایندگان سمن های استان ها را به آنها می دهد.
قابلیت تایید توسط کارشناسان مشارکت های مردمی، ارسال برای نمایندگان دفاتر مختلف سازمان محیط زیست و سپس پاسخ دهی یا تایید آنان به سمن مذکور، ارسال نتیجه برای سمن مورد اشاره یا مشاهده توسط عموم مراجعین پورتال سازمان محیط زیست، از دیگر امکانات سامانه است.
نیایی در مورد تکمیل سامانه گزارشات ارزیابی زیست محیطی هم عنوان نمود، اظهار داشت: سامانه مذکور جزو نیازهای معاونت محیط زیست انسانی بوده و وظیفه جمع آوری خروجی و گزارش ارزیابی های زیست محیطی ادارات کل استان را بر عهده دارد.
سرپرست فناوری اطلاعات همینطور از شروع به کار طراحی سامانه راهنمای محیط زیست ایران هم اطلاع داد و گفت این سامانه شامل تمام اطلاعات زیست محیطی کشور و مورد نیاز دانشجویان، محققین و سایر رجوع کنندگان به پورتال سازمان است، در حال راه اندازی است.
با راه اندازی این سامانه، تمام دفاتر سازمان و ادارات کل استان ها، امکان بارگذاری کتاب ها، اطلاعات، تصاویر و فیلم های موجود در مورد هر مبحث زیست محیطی را جهت استفاده عموم مردم خواهند داشت.

سرپرست فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه طی سال های قبل، فهرست برخی خدمات سازمان احصاء و از جانب سازمان اداری استخدامی “دارای شناسنامه” شده بود، اظهار داشت: سازمان محیط زیست مکلف به الکترونیکی کردن آن ها بوده است، برآن شدیم تا با استفاده از توان کارشناسان داخلی، آغاز به راه اندازی آن ها نماییم و به فضل الهی در ماه آینده تعدادی از این سامانه ها را به بهره برداری خواهیم رساند.
نیایی تصریح کرد: سامانه صدور موافقت اصولی و پروانه باغ های وحش و پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات، سامانه صدور مجوز ورود به مناطق تحت مدیریت سازمان با مقاصد مختلف، سامانه صدور مجوز نمونه برداری از اجزای تنوع زیستی در حال تکمیل و ساخت است.
سامانه صدور مجوز احداث کارگاه تاکسیدرمی حیوانات وحشی، سامانه صدور مجوز تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و بهره برداری، سامانه صدور مجوز برپایی نمایشگاههای حیات وحش، سامانه واردات و صادرات، ورود و خروج جانوران و گیاهان زنده و غیر زنده و اجزای آنها و فسیل و رستنی ها و سامانه نحوه برخورد با جانوران وحشی کشف و ضبط شده گونه های در معرض خطر انقراض از دیگر سامانه های در حال ساخت سازمان حفاظت محیط زیست است.