سازمان هواشناسی اعلام کرد آغاز بارندگی در کشور

به گزارش باغ من سازمان هواشناسی اعلام نموده که امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود و فردا به تدریج باقی نقاط کشور را فرا خواهد گرفت.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام نمود: امروز شنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که با بارش پراکنده در نوار غربی کشور آغاز به فعالیت می کند.
احد وظیفه اضافه کرد: این سامانه فردا یکشنبه اغلب مناطق کشور را در بر گرفته و سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف می شود و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود. شدت بارش در جنوب کردستان استان های کرمانشاه ایلام، لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، شمال بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان است که در استان های جنوبی رگبار و رعد و برق سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود و در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس بارش برف و لغزندگی جاده ها پیش بینی شده است.
وی افزود: این سامانه روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش شدت بیشتری خواهد داشت. همینطور از فردا یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش بین ۸ تا ۱۲ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ می دهد.
وظیفه خاطرنشان کرد: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه، دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و همینطور یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به جهت وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق مواج و طوفانی خواهد بود.
هوای تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد شدید و فردا نیمه ابری به تدریج ابری و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و روز دوشنبه هم تهران ابری خواهد بود و وزش باد شدید گاهی بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر رخ خواهد داد.