معاون رئیس جمهور: خطر خشکی دریاچه ارومیه برطرف شده است، افزایش تراز دریاچه

به گزارش باغ من معاون رئیس جمهور از افزایش تراز دریاچه ارومیه اطلاع داد و اظهار داشت: خطر خشکی دریاچه ارومیه از سال قبل برطرف شده است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، عیسی کلانتری ظهر امروز دوشنبه در حاشیه سفر به آذربایجان شرقی و دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز به خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: میزان بارش در سال آبی جاری در حوضه دریاچه ارومیه ۳۷۹.۳ میلی متر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در سال آبی گذشته میزان بارش ۲۵۹.۶ میلی متر بود، افزود: افزایش بارش های بهاری اخیر سبب افزایش تراز دریاچه ارومیه شده است.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه به دنبال بارش های اخیر تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل حدود ۳۶ سانتی متر افزایش یافته است، اظهار داشت: تا آخر سال جاری با انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد این دریاچه می شود.
وی سپس اضافه کرد: با ادامه بارش های مناسب در کشور دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۶ به وضعیت اکولوژیک می رسد.
کلانتری با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب از اوایل سال آینده به آب دریاچه ارومیه اضافه می شود، تصریح کرد: دولت توجه ویژه ای به احیای دریاچه ارومیه دارد.

برچسب ها:, , ,