رئیس محیط زیست شهر تهران: اجرای طرح های محیط زیستی، استفاده بهینه منابع را به همراه دارد

به گزارش باغ من زندی اظهار داشت: با آغاز به کار طرح های تصفیه پساب و بازچرخانی آب خصوصاً در شرایط کم آبی، صرفه اقتصادی و کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد داشت.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، قبل از ظهر امروز و همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «حفاظت از گونه های زیستی، نه به زباله و پلاستیک» طی مراسمی، سیستم تصفیه پساب یک واحد صنعتی و تولیدی در شهر تهران راه اندازی شد.
مسعود زندی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه روز زمین پاک به لحاظ اهمیت، یک روزجهانی است و خاص کشور ما نیست و هر ساله به این مناسبت در سراسر دنیا برنامه های نمادینی انجام می شود، تصریح کرد: این روز نمادین تلنگری برای همه بوده و مبین این مورد است که همه ما پیرامون زمین و حفاظت از محیط زیست مسئولیت داریم.
وی نقش واحدهای صنعتی را در این عرصه خاص و مهم دانست و اضافه کرد: اینگونه واحدها در فرآیند تولید و صنعت خود دارای پساب و پسماند هستند و لزوم دارد که به لحاظ قانونی و مسئولیت های اجتماعی به حفظ محیط زیست و عاری شدن از هرگونه آلودگی توجه مضاعفی کنند.
معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: کشور ما در یکی دو دهه گذشته با چالش های محیط زیستی زیادی مواجه بوده که بیشتر این موضوعات به حوزه جنگل ها، آب، تولید زباله و مدیریت پسماندها، فاضلاب و تخریب محیط زیست مربوط بوده است.
زندی اقدام واحدهای صنعتی در تمکین قانون و توجه به سلامت مردم از راه اجرای پروژه های زیست محیطی و ارتقا موضوعات محیط زیستی واحد تحت مدیریت را خصوصاً در شرایط اقتصادی کنونی قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: این مورد نه تنها مبین و پاسخگوی مسئولیت اجتماعی اینگونه واحدها است بلکه مدیران این واحدها با توجه کردن بیشتر به مقوله محیط زیست و فرایندهای زیست محیطی در واحدهای خود می توانند استفاده بهینه و با صرفه تری نسبت به منابع داشته باشند.
وی افزود: از این منظر و با آغاز به کار طرح های تصفیه پساب و بازچرخانی آب خصوصاً در شرایط کم آبی، گذشته از شرایط استثنایی که امسال بر کشور حاکم شد و مبین تغییر اقلیم و استفاده بیش از اندازه از انرژی و منابع بود، صرفه اقتصادی و کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد داشت.
زندی در انتها تصریح کرد: همه ما باید نسبت به لزوم حفظ محیط زیست و مسئولیتی که در قبال آن داریم دقت کنیم و باید درس بگیریم که صرفاً نباید به جنبه های تولید و درآمد پرداخت بلکه باید به مسئولیت های اجتماعی دقت نظر بیشتری داشته باشیم.