احتمال افزایش غلظت ازن در هوای تهران

به گزارش باغ من مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه هم اکنون هوای تهران با شاخص ۵۲ PPM در شرایط سالم قرار دارد، اظهار داشت: احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن در بعضی ساعات امروز وجود دارد.

حسین شهبازی در گفتگو با ایسنا، اظهارکرد: پیشبینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۷ خرداد) است و برخی ساعات بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه خواهد بود.

وی در مورد کیفیت هوای تهران طی امروز (۱۷ خرداد) اظهار داشت: طبق نتایج پیشبینی کیفیت هوا، انتظار می رود طی برخی ساعات امروز بر غلظت آلاینده ازن افزوده شود. هرچند این شرایط موقتی است و همراه با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران بهبود می یابد.

مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا صبحگاه روز شنبه (۱۸ خرداد) و همراه با ازدیاد تردد خودرو ها در نخستین روز کاری هفته، احتمال می رود طی برخی ساعات صبحگاه افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها مشاهده شود.

به گفته شهبازی، به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، وزش باد و افزایش میزان ابرناکی برای برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود که در پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت موثر خواهد بود.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در انتها اظهار داشت: دمای تهران تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

برچسب ها:, , ,