بسته اخبار اجتماعی باغ من در روز سه شنبه تجهیز ۲ خیابان تهران به مسیر دوچرخه، ۵ فوتی به علت تب کریمه کنگو از آغاز امسال

باغ من تجهیز ۲ خیابان تهران به مسیر دوچرخه، ۵ فوتی به علت تب کریمه کنگو از آغاز امسال
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
درخواست پلیس از بدرقه کنندگان حجاج؛ در منزل خداحافظی کنید نه فرودگاه
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از همراهان زائران خواست که تا حد امکان از حضور در فرودگاه برای بدرقه زوار پرهیز کرده و مراسم خداحافظی را در منزل انجام دهند.
سردار حسن مهری با اشاره به آغاز فرایند سفر حجاج به کشور عربستان اظهارکرد: عملیات حج تمتع ۹۸ از روز گذشته آغاز و در مجموع در ۱۷ ایستگاه پروازی کشور اجرا خواهد شد و بر مبنای برنامه ریزی ها اقدامات لازم برای بدرقه حجاج و سفرشان و همینطور بازگشت آنان صورت خواهد گرفت.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران خبر داد
حل مشکل مدارس پلمب شده تهران با مذاکره استاندار و رئیس بنیاد شهید
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران از حل موقت مشکل مدارس تحت ملکیت بنیاد شهید اطلاع داد و اظهار داشت: دو مدرسه ای که پلمب شده بودند هم بزودی فک پلمب می شوند.
شکرالله حسن بیگی پیرو خبری در خصوص احتمال پلمب ۱۱ مدرسه قلع و قمعی دارای مالک حقوقی در تهران (بنیاد شهید) و سرگردانی ۸۰۰۰ دانش آموز به دنبال این اقدام اظهار داشته بود: متأسفانه دو مدرسه ابتدایی دخترانه “زیوری” در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه “شهدای هسته ای” در منطقه ۳ پلمب شدند. همه ما در حال تلاشیم تا مشکلات مربوط هرچه سریع تر حل شوند، حتی ظاهراً نهادهای بالاتر برای حل معضل ورود کرده اند و امیدواریم مشکل این دو مدرسه هم حل شو
بایوجیمی؛ نسخه شفابخش یا مرگبار
تالاب انزلی قربانی اختلاف نظرها؟
تالاب انزلی به علت ورود فاضلاب های خانگی و کشاورزی پنج شهر با افزایش رسوبات و لجن ها، کاهش عمق و حجم آب و در نتیجه نابودی تنوع زیستی مواجه می باشد. سازمان حفاظت محیط زیست درصدد آن است که از راه روش «بایوجیمی» عمق لجن ها را کم کند اما فعالان محیط زیست نسبت به خطرات احتمالی این طرح برای سلامت آبزیان و شهروندان این منطقه نگران هستند و معتقدند که ترکیب به کاررفته در روش «بایوجیمی» سرطان زاست.
استقرار پنجمین معاینه فنی سیار تهران در میدان امام خمینی
رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران از بهره برداری از پنجمین خط سیار معاینه فنی در میدان امام خمینی(ره) اطلاع داد.
نواب حسینی منش ظهر امروز در حاشیه افتتاح پنجمین سامانه معاینه فنی سیار که در منطقه ۱۲ که در میدان امام خمینی (ره) مستقر شده است، اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت پنجمین خط از هشت خط معاینه فنی سیار در منطقه ۱۲ راه اندازی شد.
کمبود ایستگاه های پایش هوا در مرکز شهر تهران
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصمیم شورای شهر در تعیین نرخ طرح ترافیک جدید را شجاعانه اعلام نمود و همینطور اظهار داشت: کمبود ایستگاه های پایش در محدوده مرکزی شهر همچنان وجود دارد.
آرش میلانی با اشاره به اینکه طرح ترافیک جدید از نظر محیط زیستی قابل دفاع است اظهار داشت: می بینید که تحقیقات نشان داده مونواکسید کربن دیگر مشکل اصلی شهر نیست اما ما به مطالعات جامع تر و کامل تر از نظر آلایندگی و مدل سازی نیاز داریم.
در گفتگو با ایسنا اعلام شد
۵ فوتی به علت “تب کریمه کنگو” از آغاز امسال / استان های رکورددار بیماری
رئیس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت ضمن اعلام ابتلای ۵۴ تن در کشور به تب کریمه کنگو از آغاز امسال و جان باختن پنج تن از آنها، روش های انتقال این ویروس را توضیح داد و نسبت به رعایت موازین بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال آن تصریح کرد.
دکتر بهزاد امیری در ادامه استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس و مازندران را به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلاء به تب کریمه کنگو معرفی نمود و اضافه کرد: در خلال ۲۰ سال قبل در استان سیستان و بلوچستان به تنهایی ۸۵۱ مورد شاهد ابتلاء به این بیماری بوده ایم. این بیماری در فصول گرم سال بروز و شیوع بیشتری پیدا می کند؛ چونکه فصل شروع فعالیت کنه ها است.
ممنوعیت دریافت پول اضافی از اولیاء به بهانه «کلاس کنکور»
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری کلاس های آمادگی کنکور، آموزش جبرانی و مانند آن بعد از دریافت مجوز کتبی از ستاد شاهد استان در مدارس شاهد قابل اجراست اظهار داشت: ضمن آنکه هم اکنون و در فصل ثبت نام، مدارس تنها مجاز به دریافت کمک سرانه هستند و نباید به بهانه برگزاری کلاس کنکور از اولیاء وجه اضافه به صورت علی الحساب دریافت کنند؛ مگر آنکه مجوز داشته باشند.
محمدرضا رزاقی اضافه کرد: مبلغ کمک سرانه برای دوره ابتدایی بین ۴۵۰ تا ۷۷۰ هزار تومان، برای متوسطه اول بین ۵۳۰ تا ۸۷۰ هزار تومان و برای متوسطه دوم بین ۶۴۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.
روش های نوین و الکترونیکی کمک به نیازمندان تشریح شد
پرداخت کمک های نقدی به نیازمندان با شماره تلفن «۷۳۵۵»
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کمک ۳۴ میلیارد ریالی خیران برای امور نیازمندان اطلاع داد و اظهار داشت: مبلغ ذکر شده از راه سامانه تلفنی ۷۳۵۵ پرداخت شده است.
حمیدرضا شیران با تاکید بر اینکه مردم نوع دوست و خیر می توانند در روش های نوین نیت کمک خویش را مشخص کنند، بیان کرد: با جایگزین شدن روش های الکترونیکی و نوین کمک به نیازمندان، خیران می توانند از راه گوشیهای تلفن همراه، تلفن ثابت، اپلیکیشن ها و خودپرداز بانک ها کمک های خویش را در اختیار نیازمندان قرار دهند.
در گفتگو با ایسنا اعلام شد
۹۰۰۰ بیمار مصرف کننده شیرخشک های رژیمی و متابولیک / چالش تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی
مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تامین شیرخشک های رژیمی و متبولیک در سال ۱۳۹۸، اظهار داشت: ۹۰۰۰ بیمار در کشور از شیر خشک های رژیمی و متابولیک استفاده می نمایند.
دکتر مهناز خانوی با اشاره به اینکه مشکل عمده ما بحث تامین ارز رسمی برای شرکت هاست و در این زمینه شرکت ها مشکلاتی با بانک مرکزی دارند، افزود: ما توانستیم با حداقل اسناد، اجناس را برای شرکت ها ترخیص نماییم و شیرها در اختیار بیماران قرار گرفته است و اجازه ندادیم کمبودی برای بیماران ایجاد شود، اما همچنان انتقال ارز رسمی یعنی همان ارز ۴۲۰۰ تومانیِ شرکت ها مشکل دارد.
تجهیز خیابان های “حافظ” و “کریمخان” به مسیر دوچرخه/ اظهارات شهردار تهران درباره خانه های خالی
شهردار تهران بر ضرورت توسعه مسیرهای دوچرخه پیاده و مترو برای کاهش استفاده از خودروی شخصی تصریح کرد.
پیروز حناچی با بیان این که اوضاع شهر از نظر آلودگی و ترافیک خوب نیست، اظهار نمود: البته تنها راهکار استفاده از دوچرخه نیست بلکه می بایست مسیرهای پیاده و مترو هم گسترش یابد و این یک حرکت عمومی است که خوشبختانه گسترش آن در حال انجام می باشد و خیابان های حافظ و کریمخان هم در حال آماده سازی به مسیرهای دوچرخه هستند.
افزایش ۲۹ درصدی «شهریه» مهدهای کودک تصویب شد
مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر نظارت دقیق برای نرخ گذاری شهریه مهدهای کودک اظهار داشت: به گزارش های تخلف به صورت دقیق رسیدگی خواهیم کرد.
داریوش بیات نژاد با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته توسط مهدهای کودک در سطح استان تهران اظهار داشت: قیمت های تعیین شده واقعی نیستند بنابراین ما هم برای تحقق نظارت بهتر اصرار بر واقعی شدن شهریه ها داریم تا نقش نظارتی خویش را بهتر اعمال نماییم اما در مقایسه با کلیه اصناف کمترین تخلف در کار مهدهای کودک وجود دارد ولی برای کاهش این حداقل ها هم نیازمند واقعی شدن قیمت ها هستیم.
پاسخ معاون شهردار تهران به ابهامات طرح ترافیک جدید:
طرح ترافیک جدید کاسبکارانه نیست/فکری دیگر به حال “ازن” کنیم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر، ضمن عرضه گزارشی از عملکرد اجرای طرح ترافیک جدید، به سوالات و ابهامات اعضا در اینباره پاسخ داد.
محسن پورسیدآقایی با اشاره به اینکه انواع سناریوهای مختلف برای طراحی طرح جایگزین زوج و فرد انجام شد، اظهار داشت: مطالعات نشان داد که بهترین راه جایگزین رفتن به سمت قیمت گذاری است و دو حلقه ای کردن اجرای طرح است که از نظر زیست محیطی، ترافیکی، اجتماعی و … مطالعات انجام شد و ۵۰۰۰ پرسشنامه هم میان مردم توزیع شد که نهایتاً ۵۳ درصد مردم طرح زوج و فرد را ناعادلانه می دانستند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
۵ فوتی به علت “تب کریمه کنگو” از آغاز امسال / استان های رکورددار بیماری
واکنش اینستاگرامی وزیر بهداشت به طرح استیضاحش در مجلس
درخواست پلیس از بدرقه کنندگان حجاج؛ در منزل خداحافظی کنید نه فرودگاه
تالاب انزلی قربانی اختلاف نظرها؟
تجهیز خیابان های “حافظ” و “کریمخان” به مسیر دوچرخه/ اظهارات شهردار تهران درباره خانه های خالی