بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه از خطرناک ترین محلات جهان تا بازداشت و بازجویی تعدادی در سازمان غذا و دارو

باغ من از خطرناک ترین محلات جهان تا بازداشت و بازجویی تعدادی در سازمان غذا و دارو
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
کمک های مردم به سیل زدگان چگونه خرج می شود؟
با عبور رقم کمک های نقدی جمع آوری شده از طرف هلال احمر برای سیل زدگان از مرز ۲۰۰ میلیارد تومان، رئیس جمعیت هلال احمر توضیحاتی را درمورد نحوه هزینه کرد این مبالغ ارائه کرد.
علی اصغر پیوندی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در مورد هزینه کرد این مبالغ در هماهنگی با قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: اخیراً با تصمیم قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده، مقرر شد تا ۵۵ میلیارد تومان از مبلغ کمک های نقدی جمع آوری شده صرف خرید کالاهای اساسی شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو شود. در مورد باقی مانده این مبلغ نیز مطابق نظر این قرارگاه تصمیم گیری خواهد شد و جزئیات آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
«پراید» و «پژو» در صدر شماره گذاری خودروها
رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از کاهش ۵۶ درصدی شماره گذاری خودرو های نوشماره و ۷۵ درصدی اسقاط خودرو ها امسال آگاهی داد.
سرهنگ علی محمدی با اشاره به شماره گذاری خودرو های نو شماره نیز اظهار داشت: امسال حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودروی وارداتی شماره گذاری شده که این رقم نسبت به سال قبل ۷۱ درصد کاهش داشت.
چراغ سبز محیط زیست به اصلاح قانون «منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران»
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای افزایش تولید و اشتغال زایی در کشور، درصد مخالفت محیط زیست استان تهران با استعلامات محیط زیستی از عدد ۴۱ به ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت که « گام بعدی، اصلاح برخی قوانین همچون قانون «منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران» است.»
مهرداد کتال محسنی، با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست و نگاه آمایشی به سرزمین همواره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار نمود: سال قبل روی صدور مجوز برای استقرار صنایع در استان تهران بازبینی انجام شد و تلاش کردیم تا در قالب قوانین و مقررات برای تسهیل در امور افزایش تولید و ایجاد اشتغال برخی اقدامات را در دستور کار خود قرار دهیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد
پذیرش ۲۵ هزاردانشجو معلم/ جشن «خداحافظی با بخاری های نفتی»
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲۰ هزار معلم پذیرفته شده بوسیله آزمون استخدامی سال های گذشته که برمبنای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شده اند، بعد از گذراندن دوره یکساله صلاحیت حرفه ای معلمی از مهرماه وارد مدارس می شوند اضافه کرد: بیشتر از ۵۰۰۰ نیروی خدماتی خواهیم داشت و بوسیله استمرار خدمت نیروهای در آستانه بازنشستگی نیز قسمتی از کمبود نیروها را تامین می نماییم. ۲۵ هزار نفر نیز امسال بوسیله کنکور سراسری پذیرفته و وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند. تمام توان خودرا در این راستا به کار گرفتیم.
سیدجواد حسینی اضافه کرد: اول مهر جشن اختتام مدارس خشتی و گلی به جز سیستان و دوم جشن اختتام بخاری های نفتی و همین طور اجرای کامل پروژه مهر به ویژه برای سیل زده ها خواهیم داشت و در کل ایران یک کلاس بدون معلم باقی نخواهد ماند.
راه اندازی سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام
امروز در جریان پنجاه وچهارمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور با حضور وزیر راه انجام شد از برخی پروژه های سازمان هواشناسی مانند سنجنده دریایی استان گلستان و سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام رونمایی گردید.
سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام با اعتباری بیشتر از ۳ میلیارد تومان به راه افتاده است. این سامانه هواشناسی هوانوردی امکان تامین سلامت پروازها، ارتقای ایمنی و پایش پدیده های جوی را امکان پذیر می کند همین طور بنا بگفته مدیر کل هواشناسی استان البرز سطح فرودگاه پیام را از نظر بین المللی افزایش داده است و سبب قرارگیری این فرودگاه در سطح دو می شود. این سامانه دارای دو حسگر تشخیص دید در دو طول باند، حسگر تشخیص سمت و سرعت باد است که به ارائه گزارش های درست در مواقع اضطرای به خلبان کمک می نماید.
امکان ترمیم نمرات دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید
دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش در نامه ای به رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تسری مصوبه ۹۱۵ ترمیم نمرات دروس نهایی به دانش آموزان نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) آگاهی داد.
در این نامه آمده است که « بازگشت به نامه مورخ ۲۶ خردادماه درباره تسری مصوبه ۹۱۵ به تاریخ ۲۶ مرداد ۹۴ شورایعالی آموزش و پرورش به اطلاع می رساند با عنایت به اینکه در مصوبه فوق الذکر اشاره ای به ساختار آموزشی نشده است؛ پس استفاده از مفاد آن برای فارغ التحصیلان ساختار جدید بلامانع است».
چرا برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع وارد نشدند؟
به دنبال طرح مباحثی در خصوص سودجویی در حوزه ارز دارو و عدم ورود برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع با وجود دریافت ارز دولتی، نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، تصریح کرد: اگر شرکتی که ارز گرفته قسمتی از کالاهایش را وارد چرخه توزیع نکرده است، به این علت است که کالایش یا هنوز در فرآیند واردات قرار دارد و یا از گمرک ترخیص نشده است.
دکتر عباس کبریایی زاده اظهار داشت: اظهار داشت: هم اکنون بزرگ ترین مشکل صنایع دارویی طولانی بودن زنجیره تخصیص ارز است؛ به صورتی که شرکت ها زمان زیادی معطل می مانند. این مورد به خصوص در حوزه تخصیص ارز نیما بسیار چالش برانگیز است. انتظار ما این است که صنعت داروسازی در ارز نیما گرفتار مشکل نباشد. این درحالیست که هم اکنون کار تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به خوبی انجام می شود، اما در حوزه تخصیص ارز نیمایی که بخش عمده ای از نیازهای صنعت به آن وابسته است، گرفتار مشکل هستیم.
اعتراض تعدادی از سکنه و کسبه ویلا به یکطرفه شدن/ مردم راه خودرا پیدا می کنند
در حالی از روز گذشته خیابان استاد نجات الهی (ویلا) بخاطر طرح گذر صنایع دستی از جنوب به شمال یکطرفه شد که تعدادی از سکنه و کسبه محل امروز به شهرداری ناحیه منطقه ۶ رفتند تا مشکلات و گلایه هایشان از اجرای آنی طرح را مستقیما به مدیران شهری بیان کنند.
در واکنش به این اعتراضات و انتقادات دهداری پور شهردار منطقه ۶ در سخنانی اظهار داشت: باید زیرساخت ها را طوری قرار دهیم فضاهای عمومی در اختیار مردم قرار بگیرد. شهرداری به دنبال رضایت شهروندان است اما گاهی اجرای برخی طرح ها در ابتدا با مشکلاتی مواجه می باشد و مقاومت های می شود اما باید بدانیم در این خیابان تنها همان چیزی که تشریح شده یعنی تعریض پیاده رو اجرا خواهد شد و هیچ اتفاقی دیگری نمی افتد.
پورسید آقایی خبر داد
تشکیل تیم کارشناسی در شهرداری برای کاهش آلایندگی “ازن”
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تشکیل تیم کارشناسان برای اتخاذ راهکارهای کاهش “ازن” در پایتخت آگاهی داد.
محسن پورسیدآقایی با اشاره به اینکه سوژه آلایندگی “ازن” پدیده جدیدی نیست، در پاسخ به چرایی افزایش آلاینده “ازن” در تابستان جاری، اظهار داشت: تابستان جاری تهران بطور متوسط یک و نیم درجه گرم تر از سال قبل است و علت این که سال های قبل “ازن” کمتر مورد توجه مردم قرار می گرفت، این بود که علاوه بر افزایش درجه دما و افزایش میزان تبدیلات شیمیایی، شاهد کاهش ذرات معلق و آلایندگی های دیگر هستیم که سبب می شود شدت نور خورشید بیشتر شود، وگرنه ازن آلاینده جدیدی نیست.
مقصر شکست طرح های جمع آوری کودکان کار و خیابان کیست؟
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ضمن ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکل کودکان کار و خیابان، عدم اجرای درست آیین نامه ساماندهی این کودکان را مشکل طرح اجرا شده اخیر دانست و اظهار داشت: آیین نامه مذکور بیشتر از ساماندهی کودکان، به شناسایی و جذب آنها مربوط است.
سید حسن موسوی چلک، با تاکید بر اینکه سوژه «جمع آوری» در حوزه کودکان کار و خیابان با ادبیات تخصصی حوزه اجتماعی هیچ قرابتی ندارد، خاطرنشان کرد: در آیین نامه مذکور در این خصوص از عنوان جذب و شناسایی، توانمند سازی، نگهداری موقت و… استفاده شده است پس اینکه می خواهیم کودکان را به سرعت جمع آوری نماییم و برخی مسئولان حتی از لفظ پاکسازی استفاده می نمایند، اشتباه است. واژه پاکسازی در ادبیات حوزه اجتماعی جایی ندارد.
نایب رییس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی خبرداد
تهیه پیش نویس اولیه «سیاست های کلی تامین اجتماعی» تا اختتام مرداد
علی حیدری، نایب رییس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی از تهیه پیش نویس اولیه سیاست های کلی تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تا اختتام مرداد آگاهی داد و اظهار داشت: اگر این سیاست های کلی ابلاغ شود باید در تنظیم قوانین عادی و برنامه بودجه سنواتی ملاک عمل قرار بگیرد و به صورتی شابلونی برای تنظیم و تدوین قواعد جدید در رابطه با تامین اجتماعی است و مسیر حرکت را مشخص می کند.
وزیر بهداشت در پاسخ به ایسنا خبر داد
بازداشت و بازجویی تعدادی در سازمان غذا و دارو
وزیر بهداشت با اشاره به ماموریت چراغ خاموش اکیپ هایی برای پیگیری تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: عده ای تخلفاتی در این عرصه انجام داده اند که در حال پیگیری آنها هستیم و در این رابطه متأسفانه برخی افراد در سازمان غذا و دارو که با این افراد همراه بوده اند، بازداشت شده و در حال بازجویی هستند.
سعید نمکی افزود: متأسفانه مواردی هم ارز دولتی برای واردات دارو و یا تجهیزات پزشکی دریافت کرده اند اما داروهای تاریخ گذشته وارد کرده اند که برخورد با آنها در دستور کارمان است. یا اینکه این افراد بجای استنت قلبی، کابل برق آوردند و بعد هم فرار کرده اند، اما بنده این قول را می دهم که با تمام وجود از اعاده حقوق بیت المال از هیچ چیز کوتاهی نخواهم کرد.
سخنگوی شورای شهر تهران:
یکطرفه شدن ویلا را از رسانه ها متوجه شدیم/ شورا مخاطب نامه سازمان بازرسی نبود
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد سرانجام برگزاری انتخابات شورایاری و یکطرفه شدن خیابان ویلا توضیحاتی ارائه کرد.
علی اعطا بامداد امروز در چهارمین نشست خبری سال ۹۸ با اصحاب رسانه که در باغ ایرانی برگزار شد، در مورد یکطرفه شدن خیابان ویلا و انتقاد تعدادی از شهروندان، با اشاره به اینکه من بحث یکطرفه شدن خیابان ویلا را بوسیله رسانه ها متوجه شدیم، اظهار داشت: در بند ۳ ماده ۵۸ برنامه سوم توسعه شهرداری تهران، خیابان شهید نجات الهی بعنوان گذر صنایع دستی شناسایی و ردیف بودجه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
خطرناک ترین محلات جهان
بازداشت و بازجویی تعدادی در سازمان غذا و دارو
مرگ حداقل ۶ تن در تصادف اتوبوس با خودروی حامل سوخت
مدت هاست خواب از چشمم رفته/به جای “استنت قلبی”، کابل برق وارد کرده اند
جداسازی دوقلوهای پاکستانی بعد از ۵۰ ساعت جراحی

منبع: