بارش پراکنده باران در بعضی مناطق کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در استان تهران و برخی مناطق دیگر کشور طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مرداد) اطلاع داد.

احد وظیفه در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بر مبنای آخرین خروجی مدلهای هواشناسی طی سه روز آینده در جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و برخی مناطق هرمزگان در بعد ازظهر رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

وی افزود: امروز (۱۰ مرداد) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر در بعضی مناطق استان های گیلان و مازندران افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش دما و در بعد ازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر و بارش پراکنده پیشبینی می شود.

به گفته مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی فردا (۱۱ مرداد) در استان های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه (۱۲ مرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده در نیمه غربی خراسان شمالی بارش پراکنده و در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در بعد ازظهر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده برای نوار شرقی کشور بخصوص منطقه زابل وزش باد شدید پیشبینی می شود، خاطرنشان کرد: ازاین رو با افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک در بعضی ساعات وجود دارد.

وی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۱۱ مرداد) صاف همراه با وزش باد و در بعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۲ مرداد) وزش باد، در پس از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.