بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه جعل مهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران، فرجه سربازی به کنکوری های مشمول

باغ من جعل مُهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران، فرجه سربازی به کنکوری های مشمول
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد
فرجه سربازی به کنکوری های مشمول/شرط حضور سربازان در راهپیمایی اربعین
سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام نمود به آن دسته از کنکوری های مشمولی که باید در ماه های تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام شوند تا مهرماه برای انتخاب رشته فرصت داده شده است.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد اینکه آیا امکان حضور سربازان در راهپیمایی اربعین وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: در مورد سربازان در حال خدمت مقرراتی از جانب ستادکل نیروهای مسلح وضع شده و تعداد مشخصی از سربازان در هر یگان با نظر فرمانده و معاونت نیروی انسانی می توانند در بازه تعیین شده به کشور عراق سفر کنند.
درخواست وزارت بهداشت از دستگاه های امنیتی و قضایی برای ورود به بازار “ناصرخسرو”
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به گزارشی درباره فروش داروهای کمیاب در بازار سیاه ناصر خسرو، بر ضرورت ورود دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی به این مورد و پاک شدن چهره پایتخت از این بازار ۳۰ – ۴۰ ساله تصریح کرد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: تاکید می کنم که وزارت بهداشت خارج از “داروخانه” هیچ اختیار و ابزاری برای نظارت و برخورد با تخلفات دارویی ندارد و قانون هم اجازه این مداخله را به وزارت بهداشت نداده است.
تهران سالانه حدود ۵ میلیمتر فرونشست دارد
کارشناس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران به صورت میانگین سالانه حدود ۵ میلیمتر فرونشست دارد.
مجرب با اشاره به اینکه فرونشست به دلیل برداشت آب های زیرزمینی است، اظهار داشت: در منطقه شهریار بیشترین فرونشست اتفاق می افتد و خسارت ها نه تنها در بالادست بلکه در اطراف آن آثار بسیاری دارد. این پدیده در شرق تهران گرمسار، ورامین و سمنان هم آثار بسیاری دارد. هم اکنون هم در جنوب غربی تهران پایش شروع شده است.
فعالیت های غیرقانونی برخی آموزشگاه های آزاد و تخلف ۲ برند معروف
حسین گراوند، رئیس اداره توسعه و نظارت مراکز غیردولتی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی جزئیات صدور مجوز و فعالیت آموزشگاه های علمی آزاد، موسسات کنکوری و آموزش زبان خارجی را اعلام نمود و اظهار داشت: درقانون تصریح شده که صدور مجوز آموزشگاه های زبان خارجی برای افراد زیر ۲۰ سال بر عهده آموزش و پرورش است این در شرایطی است که دستگاه های دیگر به این مورد ورود پیدا می کنند و زیر ۲۰ ساله ها را هم ثبت نام می کنند.
رئیس اداره توسعه و نظارت مراکز غیردولتی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه هرکسی توانسته به بهانه اینکه از جایی مجوز دارد، دانش آموزان را هم ثبت نام کند اظهار نمود: بعنوان مثال مجوز وزارت ارشاد مربوط به موارد تخصصی چون آموزش زبان برای هتلداری یا برای آنها که می خواهند به خارج از کشور بروند است، اما افراد زیر ۲۰ سال را هم ثبت نام می کنند.
در گفتگو با ایسنا اعلام شد
ضرب الاجل وزارت بهداشت برای نسخه نویسی الکترونیک / الزامات حذف دفترچه بیمه
دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت از ضرورت اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی دولتی و ۲۰ درصد از مرکز خصوصی تا آخر سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: تا زمانیکه نسخه نویسی الکترونیک تکمیل نشود، نمی توانیم به صورت کلی دفترچه بیمه را برای بیماران حذف نماییم.
لزوم تدوین قوانین جدید برای دوچرخه سواران
مهدی حسن زاده، مشاور شهرداری تهران در حوزه «توسعه دوچرخه سواری» ضمن تاکید بر « نیاز کشور به تصویب قوانین جدید در حوزه دوچرخه سواری» اظهار داشت: « بر مبنای آخرین توافق های دستگاه های اجرایی با پلیس قرار شده است دوچرخه بعنوان یک وسیله نقلیه به رسمیت شناخته شود و تمام قوانینی که در زمینه وسایل نقلیه وجود دارد به دوچرخه سوارها هم تسری پیدا کند.»
به قول وی آمارهای متفاوتی در مورد مسیرهای دوچرخه سواری در تهران وجود دارد اما هم اکنون در تهران ۶۰ کیلومتر مسیر مناسب برای دوچرخه سواری داریم و مقرر است که شهرداری تهران طی پنج سال آینده این رقم را به ۵۵۰ کیلومتر برساند.
«تغییر اقلیم» و «آلودگی هوا» چه رابطه ای دارند؟
محمودرضا مؤمنی کارشناس مدل سازی عددی آلودگی هوا با اشاره به اینکه گرمایش جهانی و تغییر اقلیم در تولید ذرات معلق، ناکس و ازن -که آلاینده های خطرناک هستند- تاثیر قابل توجهی دارند، می گوید: در این شرایط تاثیر تغییر اقلیم بر افزایش آلاینده ها غیر قابل کتمان است.
این متخصص تغییر اقلیم در انتها با تاکید بر اینکه نقش تغییر اقلیم در تغییر سیستم های بارشی می گوید: بارندگی ها یکی از عوامل حذف آلاینده هاست اما با تغییر در میزان بارش ها در اثر تغییر اقلیم طبیعتا این مکانیزم دستخوش تغییرات می شود. از جانب دیگر تغییر اقلیم از راه خشک شدن تالاب ها و رودها منجر به افزایش گرد و غبار می شود. آیا اینها تاثیر تغییر اقلیم روی افزایش آلاینده ها نیست؟
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو:
نمی دانیم بازار سیاه دارو دست چه کسانی است/ شرکت های دارویی متخلف، رسمی نیستند
دکتر مهرعلیان، مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بازار غیررسمی دارو کوچک است، اظهار داشت: واقعاً نمی دانیم بازار غیررسمی دارو در دست چه کسانی است.
وی تصریح کرد: البته ما مکانیزم پرشدن بازار سیاه را می دانیم، اما نمی دانیم چه گروه یا شخصیت هایی پشت ماجرا هستند. سازمان غذا و دارو وظیفه قانون گذاری، تنظیم بازار دارو، تامین دارو و حفظ کیفیت دارو را بر عهده دارد، اما وظیفه رصد بازار سیاه دارو که بر عهده ما نیست. حتی اگر با دقیق ترین سیستم ها هم پیش رویم اساسا نشت به بازار سیاه وجود دارد و این مورد مختص ما نیست. در عین حال ما منکر وجود این نشت نیستیم، اما باید به دنبال بستن منافذ بگردیم.
از نامه محرمانه شهردار در مورد بدهی تا شکایات شهرداری در مورد سگ کشی
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد موضوعاتی همچون رقم دقیق بدهی شهرداری تهران، سرانجام سرقت مجسمه قیصر امین پور، انتشار فیلم سگ کشی توضیحاتی را عرضه کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که بعد از انتشار فیلم سگ کشی قرار بود شورای شهر به این مورد ورود کند، اظهار داشت: پس از این مورد چهار جلسه ویژه در شهرداری تهران و شورا برگزار گردید که یکی از این جلسات با حضور شهردار و رئیس شورای شهر برپا شد و جلسه هایی هم با سمن های پشتیبانی از حیوانات داشتیم و جلسه ای هم در کمیسیون حقوقی شورا با محوریت بررسی ابعاد اتفاق و تضمین در جهت جلوگیری مجدد برگزار گردید.
پانزدهمین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب بعد از دریافت رای اعتماد از مجلس:
امیدوارم بتوانم تحول واقعی را رقم زنم
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای برنامه های تحولی خود، نوشت: از خانه ملت که اعتماد کردند خادم ملت باشم تشکر می کنم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نموده و در نهایت با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده به او رای اعتماد دادند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد
فراخوان ۷میلیون نفر فاقد بیمه به دفاتر پیشخوان / شرط ِقسط بندی حق بیمه
مهندس طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره مهلت تعیین شده برای رجوع افراد فاقد پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان و همینطور نحوه عملکرد آئین نامه ارزیابی وسع در جهت پوشش بیمه ای افراد، توضیح داد.
وی ادامه داد: دهک های درآمدی ۱و ۲ و ۳ و یا به عبارتی افرادی که تا ۴۰ درصد حداقل حقوق مصوب شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دریافت می کنند، باید ارزیابی وسع شده تا برای استحقاق دریافت بیمه سلامت مجانی ارزیابی شوند. بر همین مبنا کسانی که در این سه دهک درآمدی قرار دارند حق بیمه شان به صورت صد در صدی توسط دولت پرداخت خواهد شد.
رئیس شورای شهر مطرح کرد
ضرورت حضور سمن های حامی حیوانات در مناقصات نگهداری از سگ های بدون صاحب
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حیوانات دعوت کرد تا در مورد نگهداری از سگ های بلاصاحب به شهرداری کمک کنند.
هاشمی افزود: پیشنهاد می شود که سمن های فعال در حوزه پشتیبانی از حیوانات و به خصوص سگ ها با تشکیل شرکت و پیمودن مراتب قانونی در مناقصات شرکت نمایند تا حداقل پیمانکارانی که کارشان بیشتر جنبه سودجویی دارد تا پشتیبانی از حیوانات، از گردونه پیمانکاری شهرداری حذف شوند.
جعل مُهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران
دکتر محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به سوء استفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت و وارداتی، اظهار داشت: جهت پیشگیری از این موضوع، تا آخر امسال همه پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از جعل مُهر پزشکان، افزود: ما برای پیشگیری از جعل مهر پزشکان اقدام به ایجاد امضای الکترونیک برای همه پزشکان کرده ایم که این مورد در حال انجام می باشد و تا آخر سال تمام پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت و می توانند نسخه الکترونیک تجویز و امضا کنند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
ضرب الاجل وزارت بهداشت برای نسخه نویسی الکترونیک / الزامات حذف دفترچه بیمه
فراخوان ۷میلیون نفر فاقد بیمه به دفاتر پیشخوان / شرط ِقسط بندی حق بیمه
کدام کشورها بهترین سیستم های بهداشتی و درمانی را دارند؟
درخواست وزارت بهداشت از دستگاه های امنیتی و قضایی برای ورود به بازار “ناصرخسرو”
مبتلایان به فشار خون بالا واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند