اعلام وصول لایحه پشتیبانی از حیوانات در مجلس

به گزارش باغ من معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشاهده مواردی از حیوان آزاری در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: لایحه پشتیبانی از حیوانات به مجلس شورای اسلامی ارسال و اعلام وصول شده است و با تصویب مجلس با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا اصغر دانشیان امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از اشکالات این سازمان کمبود محیط بان است، اظهار داشت: تعداد محیط بانان در ایران بسیار کمتر از میانگین جهانی است. برای هر ۱۰ هزار هکتار در دنیا یک محیط بان وجود دارد در حالیکه این رقم در ایران برای هر ۲۰ هزار هکتار یک محیط بان است.

وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل با سازمان امور اداری و استخدامی کشور تفاهمنامه ای منعقد شده است تا هر سال ۳۰۰ نفر جذب حفاظت محیط زیست شود، اظهارکرد: به مدت ۱۰ سال این تفاهمنامه اجرا شده است و سالانه ۲۵۰ محیط بان و ۵۰ کارشناس جذب سازمان خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: مجوزهای لازم و دستور رئیس جمهوری برای افزایش حقوق شاغلان در سازمان محیط زیست دریافت شده است و در صورت تامین اعتبار دریافتی کارکنان این سازمان ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دانشیان با اشاره به اینکه لایحه پشتیبانی از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اظهار داشت: شورای نگهبان ایراداتی به این مصوبه مجلس وارد کرده است که با رفع آن پشتیبانی از محیط بانان قانونی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: واقعیت این است که به اندازه شعاری که برای حفاظت از محیط زیست می دهیم، عمل نکرده ایم و اگر به همین منوال عمل نماییم در آینده نه چندان دور به جای ماهی از دریاها و دریاچه ها باید پلاستیک صید نماییم.

وی ادامه داد: ریختن زباله در طبیعت در کشورهای توسعه یافته جرم تلقی می شود اما در ایران به راحتی عموم مردم زباله های خویش را در طبیعت می ریزند و سبب آلوده شدن محیط زیست می شوند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماندها را یکی از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست عنوان نمود و اظهار داشت: باید با فرهنگسازی مدیریت پسماند را از داخل خانه ها شروع و مبادرت به تفکیک زباله از مبدا کرد.

دانشیان با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه آحاد مردم و تعدی به آن تعدی به حق و حقوق نسل های آینده است، اظهار نمود: همه باید با محیط زیست مهربان باشیم و برای حفاظت از آن تلاش نماییم چون که حاکمیت و دولت به تنهایی نمی تواند آن طور که باید در حفاظت از محیط زیست موفق عمل کند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر برای ارائه خدمت بهتر به مردم، سرمایه گذاران و ارباب رجوع بیشتر از ۹۴ درصد اختیارات سازمان به مدیران کل استان ها تفویض شده و با این اقدام علاوه بر کاهش هزینه و اتلاف وقت فرآیند زمان صدور مجوزها هم کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: با این اقدام سازمان در طول یک سال قبل پرونده ۲۰۰ طرح بزرگ در کشور که سالیان سال بدون جواب مانده بود تعیین تکلیف شده و ضمن تحقق توسعه پایدار، اشتغال زایی خوبی در کشور انجام شد.