افزایش غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات فردا

باغ من: برمبنای اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با تداوم اوضاع جوی تا بامداد گاه فردا (۶ مهر) به همراه افزایش حجم ترافیک در اولین روز هفته، انتظار می رود بر غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه افزوده شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بنابر پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با برقراری شرایط جوی نسبتاً آرام در اولین ساعات امروز (۵ مهرماه) افزایش غلظت آلاینده ها در بعضی مناطق شهر تهران مشاهده می شود. هرچند با عنایت به کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل این شرایط موقتی خواهد بود و نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار می باشد.

رفته رفته با رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده ها کاسته و شرایط مطلوب در بیشتر مناطق پیش بینی می شود. در اواخر وقت امروز (۵ مهرماه) نیز تردد خودرو ها و کاهش ناپایداری جوی شرایط مناسب برای تجمع آلاینده ها را فراهم نموده است و احتمال می رود در بعضی مناطق وضعیت ناسالم خصوصاً برای گروه های حساس برقرار شود.

با تداوم اوضاع جوی تا صبحگاه فردا (۶ مهر) به همراه افزایش حجم ترافیک در اولین روز هفته، انتظار می رود بر غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه افزوده شود که برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا را در بعضی مناطق شهر تهران به دنبال خواهد داشت. به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد شدید در بعضی ساعات، پراکندگی آلاینده ها دور از انتظار نیست. هرچند در بعضی مناطق مستعد شاهد گسیل گرد و خاک و به تبع آن کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهیم بود.

در ساعات پایانی شنبه نیز در ساعات اوج ترافیک غلظت ذرات معلق افزایش می یابد. بااینکه با عنایت به تداوم ناپایداری جوی و وزش باد، پراکندگی و کاهش غلظت آلاینده ها دورازانتظار نخواهد بود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت با میانگین ۱۰۰ در شرایط سالم قرارداشت و کیفیت هوای الان نیز با شاخص میانگین ۸۳ همچنان در شرایط سالم می باشد.

منبع:

برچسب ها:, , ,