کاهش تعصب محیط زیستی، خطر جدی برای این حوزه است

به گزارش باغ من مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: مشکل ما در تعداد متخصصان حوزه محیط زیست نیست بلکه نگرش و میزان تعصب نسبت به محیط زیست ملاک اصلی است و اگر این تعصب کمرنگ شود خطر بزرگی برای محیط زیست کشور خواهد بود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سعید محمودی در نشست صمیمی با پیشکسوتان محیط زیست با اشاره به اینکه اگر امروز دغدغه های زیادی در حوزه محیط زیست کشور وجود دارد به علت عدم ایجاد تحولات اساسی در این حوزه می باشد، اظهار نمود: در مناطق حفاظت شده تحول خاصی در حوزه حفاظت نداشته ایم و همچنان سهمی از فناوری روز دنیا و تجارب بین المللی در امر حفاظت از مناطق و عرصه های طبیعی به کار نبسته ایم.

وی افزود: بر خلاف حوزه های محیط زیست انسانی که به تجهیزات و امکانات بروز دسترسی داریم و با سیستم های روز دنیا پیش می رویم، در حوزه محیط طبیعی به لحاظ بهره مندی از تکنولوژی های جدید و پیشرفته دچارعقب ماندگی هستیم.

محمودی با اشاره به اینکه با تمام این کم و کاستی ها در چهار دهه اخیر عرصه های طبیعی و جمعیت های ارزشمندی از حیات وحش در خیلی از مناطق کشور حفظ شده است، اظهارکد: تحقق این مورد مدیون تلاش و تعصبی است که پیشکسوتان با پرورش افرادی که راه و رسم تان را ادامه می دهند، به یادگار گذاشته اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر لزوم انتقال دانش و اندیشه محیط زیستی همینطور تجارب مهم از نسل های قبلی به نسل فعلی و از نسل فعلی به نسل های آینده تصریح کرد: وجود شما پیشکسوتان دلگرمی بزرگی برای ما و محیط زیست است و مجموعه محیط زیست استان تهران از نظرات و تجربه های پرارزش پیشکسوتان که همیشه راهگشا بوده، در این راه بهره خواهد برد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره محیط زیست استان تهران، در این نشستبرخی از پیشکسوتان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. در این مراسم پیشکسوتانی چون محمدحسن پیراسته، محمدفرحت، محمدرضا روشن ضمیر، پور فرهادی حضور داشتند.