آوارگی ۵۰۰ تن به دنبال وقوع ابرطوفان در پاکستان

به گزارش باغ من به دنبال وقوع ابرطوفان ˮکیارˮ در کراچی پاکستان، بیشتر از ۱۸۰ خانه صدمه دید و دست کم ۵۰۰ نفر آواره شده اند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، اداره هواشناسی پاکستان (PMD) در هشداری که امروز (دوشنبه) صادر کرد، اعلام نموده که ابرطوفان “کیار” از سمت شرق دریای “عرب” طی ۱۲ ساعت گذشته به سمت شمال غربی حرکت کرده و الان در فاصله ۷۴۵ کیلومتری از “کراچی” قرار گرفته است.
طبق اعلام اداره هواشناسی پاکستان هم اکنون هیچ یک از مناطق ساحلی این کشور مورد تهدید مستقیم این طوفان قرار ندارد. با این وجود بارش پراکنده تحت تأثیر این طوفان در مناطق پایینی ایالت “سِند” و در امتداد ساحل “مَکران” طی روزهای چهارشنبه تا جمعه پیشبینی می شود.
ایجاد امواج سه تا چهار متری ناشی از ابرطوفان “کیار” در دریای عرب هم پیشبینی شده و هم چنین پیشبینی ها حاکی از تداوم اثرات این ابرطوفان تا شنبه ۱۱ آبان -دوم نوامبر – است.
اداره هواشناسی پاکستان به صیادان سفارش کرده است تا از امروز تا اطلاع ثانوی به هنگام سفرهای دریایی هوشیار بوده و از رفتن به مناطق عمیق دریا اجتناب کنند.
بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، مرکز اخطار طوفان های گرمسیری هم اعلام نموده به صورت مرتب شدت و مسیر ابرطوفان “کیار” را رصد خواهد نمود.

برچسب ها:, , ,