شکارچی گراز دستگیر شد

به گزارش باغ من رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار از دستگیری شکارچیان غیرمجاز گزار و کبک در حاشیه پارک ملی لار اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، فرهاد زندی با بیان این خبر اظهار داشت: صبح روز گذشته محیط بانان پارک ملی لار حین گشت و پایش منطقه در حاشیه این پارک ملی، یک نفر شکارچی غیرمجاز گراز را دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: از متخلف لاشه دو رأس گراز وحشی به همراه یک قبضه سلاح برنو، هشت تیر فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
زندی با اشاره به اینکه جریمه شکار غیرمجاز هر رأس گراز معادل هشت میلیون ریال است، اضافه کرد: متخلف بعد از تشکیل پرونده و پرداخت مبلغ شانزده میلیون ریال برای شکار غیرمجاز دو راس گراز وحشی به مراجع قضایی ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه گرازها طعمه مناسبی برای گوشتخواران بزرگ ایران بخصوص پلنگ به شمار می روند، تصریح کرد: شکار بی ضابطه، بی جهت و غیرمجاز این گونه در زیستگاه هایی که در آنها پلنگ وجود دارد و یا احتمال زیست این حیوان وحشی است، به زنجیره غذایی پلنگ ها صدمه رسانده و بیشتر باعث می شود تا پلنگ ها به دام های اهلی هم حمله ور شوند و خسارات فراوانی را بوجود آورند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار در ادامه به دستگیری شکارچی غیرمجاز کبک در این منطقه در روز گذشته هم اشاره داشت و اظهار داشت: از متخلف تعداد یک قطعه کبک و یک قبضه سلاح دولول فاقد مجوز حمل کشف و ضبط شد.

برچسب ها: