بادامچی: تعدد دستگاه های تصمیم گیر در حوزه آلودگی هوا مشکل بوجود آورده است

به گزارش باغ من نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان استان تهران تلاش دارند تمام دستگاه های اجرایی را برای اجرای هر چه بیشتر و سریعتر قانون هوای پاک با یکدیگر هماهنگ کنند تصریح کرد: به علت تعدد دستگاه های تصمیم گیر در این عرصه ایجاد یک هماهنگی کاری سختی است.
محمدرضا بادامچی در گفت و گو با ایسنا، در مورد چرایی اجرایی نشدن قانون هوای پاک اظهار داشت: به تازگی به همراه چند تن از نمایندگان تهران با معاونین محیط زیست کشور جلسه ای در همین باره داشتیم و این مورد را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. آنها می گفتند ما تابحال ۱۴ آئین نامه را در اینباره تدوین کرده و به تصویب رساندیم منتهی تعدد دستگاه های که باید در اینباره با یکدیگر هماهنگ باشند خود معضلی را بوجود آورده است.
وی ادامه داد: هماهنگ شدن تعداد دستگاه های که در این عرصه باید با یکدیگر همراهی کنند خیلی سخت است. ما در واقع این جلسه هماهنگی را برگزار کردیم تا این دستگاه ها را با یکدیگر همراه سازیم و اگر تناقضی به نظر می آید برطرف نماییم. ما در گذشته هم بسیاری از قوانین را در حوزه هوای پاک شاهد بودیم اما به علت همین تعدد نهادهای تصمیم گیرنده مشکلاتی را شاهد بودیم برای مثال در قانون تولید کنندگان موتورسیکلت باید در کنار تولید موتورهای کاربرات و انجکتور موتور برقی هم تولید کنند و در قانون هم تصریح شده بود که اگر این کار صورت گیرد تولید کننده مجازات می شود اما به علت مسائل اقتصادی کنونی فعلا این تولید کنندگان برای مدتی از این کار معاف شدند. در واقع ما در این عرصه شاهد این گونه مشکلات هستیم وگرنه تمام شرایط برای اجرای قوانین حوزه هوای پاک فراهم است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در سطح شهر خودرو های دیزلی زیادی داریم تعداد زیادی از این خودرو ها فرسوده می باشند که به علت مسائل اقتصادی نمی توانیم آنها را کنار بگذاریم. این در شرایطی است که طبق دستور معاون رئیس جمهور هم برای خودرو های دیزلی تولید جدید هم فیلتر نصب نمی گردد اما باید دقت کنیم که بیشتر از ۵۵ درصد آلودگی آب و هوایی به علت همین خودرو های دیزلی است.
او در آخر افزود: ما در این نشست در کنار یکدیگر جمع شدیم تا بتوانیم تمام دستگاه های موظف در این عرصه را با یکدیگر هماهنگ نماییم که به امید خدا برگزاری این جلسات هم ادامه پیدا می کند.

برچسب ها:, , ,