وزش باد شدید در جنوب کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت آینده در استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در استان های کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی بارش پراکنده پیشبینی می شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: سه شنبه (۱۷ دی ماه) تا ظهر چهارشنبه (۱۸ دی ماه) جوی آرام در غالب مناطق کشور خواهیم داشت. پس از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود و در استان های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های البرز مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی و در مناطق جنوبی سبب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق خواهد شد.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: پنج شنبه (۱۹ دی ماه) در غالب مناطق کشور به جز مرکز و جنوب غرب بارش ادامه خواهد داشت. جمعه (۲۰ دی ماه) بارش در جنوب و جنوب شرق کشور تشدید خواهد شد همینطور در سواحل دریای خزر، شمال غرب و بخش هایی از استان های کرمانشاه و کردستان بارش پراکنده باران و برف رخ خواهد داد.

به گفته وی طی دو روز آینده خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

ضیاییان در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۷ دی ماه) صاف و غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای ۹ و ۲- درجه سانتیگراد پیشبینی می شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۸ دی ماه) صاف و غبار محلی در بعداز ظهر افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۹ و ۱- درجه سانتیگراد می رسد.