مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی: نیروگاه شازند به اندازه گاز دریافتی برق تولید می کند

به گزارش باغ من ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: نیروگاه شازند به اندازه گاز دریافتی برق تولید می کند و مازوت نمی سوزاند.
رضا میرزایی امروز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، بیان کرد: طی ۳۰۶ روز امسال، ۲۶۶ روز پاک و سالم در اراک به ثبت رسیده و تابحال ۳۹ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمامی گروه های سنی گزارش شده است.
وی با اشاره به ۸۵ روز ناسالم در سال ۹۵، ۵۵ روز در سال ۹۶، ۴۴ روز در سال ۹۷ و ۴۰ روز در سال ۹۸ اضافه کرد: روزهای ناسالم امسال نسبت به ۹۵، ۵۳ درصد و نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است که این امر حاصل انجام تکالیف محول شده به دستگاه های مربوطه، توزیع سوخت پاک، راه اندازی تقاطع های غیرهمسطح، ایجاد جایگاه سوخت CNG، گازرسانی به واحدهای آلاینده و کوره های آجرپزی و… است.
میرزایی با تاکید براینکه امسال دو موج آلودگی در اراک داشتیم که از چهارم آذرماه شروع شد و شاخص کیفیت هوا به ۱۶۲ رسید، اظهار داشت: تابحال در هیچ روزی بدون دلیل مدارس تعطیل نشده اند و کارگروه اضطرار در زمان مناسب تشکیل جلسه داد، همین طور باتوجه به دستور دادستان و پیگیری مدیریت ارشد استان مقرر شد که نیروگاه به اندازه گاز دریافتی برق تولید نماید و مازوت نمی سوزاند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به بازبینی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک طی سه سال اخیر و تهیه سیاهه انتشار که هر دو اختتام امسال به پایان می رسند و پلمب و کاهش فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده غیرمجاز در حاشیه اراک که به کاهش آلودگی کمک کرد، اضافه کرد: ۱۳ بهمن ماه روز جهانی تالاب هاست که امسال تابحال ۱۵ جلسه کارگروه تالاب ها و کمیته های مربوطه برگزار شده است و استان مرکزی سال آینده همزمان با روز تالاب ها در همایشی میزبان استان های کشور خواهد بود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در این نشست مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی به ارائه عملکرد ۵ ماهه خود در این جایگاه پرداخت و اظهار داشت: استان مرکزی هم اکنون ۴۵۳ سمن ثبت شده دارد که البته تعداد نهادهای مردمی فعال کمتر از سمن های ثبت شده است.
احمد سجادی اضافه کرد: امسال مجوز ۱۴ سمن شهرستانی، ۹ سمن استانی و ۵ نمایندگی سمن های ملی صادر گردیده است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه سوانح رانندگی جایگاه دوم کشور را دارد و با ۶۰۰ کشته و ۱۳ هزار مجروح جایگاه خوبی در این عرصه ندارد، هرچند که ۶۵ درصد تصادفات مربوط به پلاک های عبوری و غیربومی است، اما با این وجود به پیشنهاد هیات اندیشه ورز استان گفتمان غالب مجامع سلامت در شهرستان ها بحث ترافیک و سوانح رانندگی است.
سجادی ایجاد دهکده خانواده، خانه ریاضی، گذر فرهنگ و هنر، مرکز علوم و فنون، پارک هنرمندان و… را همچون برنامه های پیش روی این دفتر بیان کرد.
در این نشست فلاحتی مطلق مدیرکل زندان های استان مرکزی نیز گزارشی از عملکرد سه ساله این مجموعه ارائه کرد و اضافه کرد: ۷ نفر محکوم به اعدام، با حفظ قرآن کریم عفو شدند؛ ۷ هزار و ۵۹۱ نفر گواهی مهارت دریافت نمودند و ۸۳۴ نفر نیز در کارگاه های درون و بیرون زندان مشغول به کار هستند.