آخرین وضعیت آب و هوایی کشور اعلام شد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور

به گزارش باغ من مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای جمعه و شنبه، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر در این دو روز مواج است.

مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام نمود: سامانه بارشی فعال بر روی کشور در روز ۵ شنبه عمدتاً تا نیمه شرقی کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران در این مناطق، وزش باد شدید و در استان های جنوبی کشور سبب رگبار و رعد و برق خواهد شد.
صادق ضیائیان تصریح کرد: شدت بارش در امروز (۵ شنبه) در استان فارس، هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.
وی اضافه کرد: امروز در بعضی از نقاط استان های واقع در غرب، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، با شدت کمتر بارش برف و باران پیشبینی می شود. روز جمعه این سامانه در استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود. در روز جمعه سامانه دیگری مجدد وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و استان خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می شود.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه روز شنبه در استان های واقع در غرب، جنوب غرب برخی نقاط بوشهر، شمال فارس، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی سبب وزش باران، باد شدید، برف و در استان های جنوبی سبب رگبار و رعد و برق می شود.
ضیائیان خاطرنشان کرد: روز یکشنبه این سامانه در جنوب شرق کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود. روزهای جمعه و شنبه، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر در این دو روز مواج است. همینطور نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، ۵ شنبه مواج خواهد بود.
به گفته وی آسمان تهران امروز ابری، مه آلود و در بعضی از ساعات روز بارش برف و وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید پیشبینی می شود. فردا جمعه آسمان تهران ابری، گاهی وزش باد را شاهد خواهد بود. وی اظهار داشت: کمترین دمای تهران امشب به صفر درجه سانتیگراد می رسد و در بیشترین دما ۵ درجه سانتیگراد است. دمای هوای اردبیل امروز در سردترین ساعت به منفی ۹ درجه می رسد که سردترین استان کشور است.