تداوم بارش ها در کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این که سامانه بارشی امروز در نقاط غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور فعال است، اظهار داشت: روز چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می شود.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: برپایه تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدلها امروز (۲۸ بهمن ماه) در استان های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال استان های فارس و بوشهر، استان های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت در بعضی نقاط شمال شرق بارش برف و باران همراه با وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق پیشبینی می شود.

وی با بیان این که در این روز در استان های خوزستان و ایلام وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: فردا (۲۹ بهمن ماه) بارش پراکنده در شمال شرق رخ می دهد سپس این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی طی روز چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می شود و در مناطق شمال غرب برخی نقاط استان های واقع در غرب و جنوب غرب، استان های واقع در زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد می شود.

ضیاییان افزود: این سامانه طی روز پنج شنبه ( اول اسفندماه) در نیمه غربی و در شمال شرق و بخش هایی از شرق و طی روز جمعه (۲ اسفندماه) در شمال شرق، شرق، سواحل شرقی خزر و دامنه های البرز شرقی فعال است و به تدریج از اواخر وقت جمعه از کشور خارج می شود. همینطور طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه افزایش نسبی دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ بهمن ماه) صاف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و پس فردا (۳۰ بهمن ماه) هم کمی ابری به تدریج افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.