بارش شدید باران و برف در بعضی مناطق کشور

به گزارش باغ من مدیر کل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران و برف در شمال شرق و برخی نقاط دیگر کشور اظهار داشت: دمای هوا طی روز سه شنبه (۶ اسفند) در نوار شمالی بطور محسوسی کاهش پیدا می کند.

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا با بیان این که امروز (۴ اسفند) در بعضی نقاط شمال غرب، غرب و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می شود، اظهار نمود: پس از ظهر فردا (۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی بارش برف و باران آغاز می شود سپس در جنوب غرب بارش باران خواهیم داشت. به تدریج بارش ها به مناطق مرکزی و دامنه های البرز کشیده می شوند.

وی افزود: روز سه شنبه (۶ اسفند) با تقویت این سامانه گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق را نیز فرامی گیرد.

مدیر کل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز چهارشنبه ( ۷ اسفند) بارش در این مناطق ادامه دارد، اظهار داشت: روز پنجشنبه (۸ اسفند) بارش پراکنده در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می شود همین طور از روز سه شنبه تا پس از ظهر چهارشنبه (۶ و ۷ اسفند) بارش در دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و غرب کشور تشدید می شود و در شمال شرق کشور نیز طی روز چهارشنبه بارش شدید خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: از بعد ازظهر سه شنبه (۶ اسفند) باتوجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور بطور محسوسی کاهش پیدا می کند و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر نیز مواج می شود.

به گفته وی خلیج فارس از اواخر روز دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ اسفند) مواج است و روز سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و روز چهارشنبه (۷ اسفند) در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق جنوبی و شرق با گرد و خاک هم راه است.

مدیر کل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی درانتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۵ اسفند) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در پس از ظهر ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش خفیف باران با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۶ اسفند) نیز ابری همراه با بارش باران و مه رقیق و در بعضی ساعات وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: