کشف حیوانات غیرمجاز در بازار آبزیان نواب

باغ من: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از کشف و ضبط تعدادی ازگونه های حیات وحش در بازار خرید و فروش آبزیان نواب در گشت و پایش مأموران یگان حفاظت این اداره طی روز گذشته و امروز (۶و۷ اسفندماه) آگاهی داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مسعود زندی با بیان این خبر اظهار داشت: در دو روز گذشته، مأموران یگان حفاظت این اداره درعملیات گشت و پایش مراکز خرید و فروش حیوانات در تهران موفق به کشف و ضبط تعداد ۵۰ لاک پشت گوش قرمز، ۹ لاکپشت غیر بومی، دو سمندر، دو بلبل خرما، یک مرغ مینا و ۹ عدد انواع دیگر پرندگان شدند.

وی ادامه داد: همزمان با ایام پایانی سال و در جهت انجام وظایف ذاتی محیط زیست و اجرای دستورالعمل های ابلاغی معاونت محیط زیست طبیعی و یگان حفاظت سازمان، جدیت دربرخورد با هرگونه خرید و فروش و نگهداری حیوانات و تعدد پایش بازارهای خرید و فروش حیوانات و آبزیان در شهر تهران بیشتر شده است و گونه های کشف شده برای انجام اقدامات کنترلی به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شده اند و یا درحال انتقال است.

طبق گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران درانتها از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی به ویژه در روزهای پایانی سال موضوع را بلافاصله با تلفن گویای ۱۵۴۰ به محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

منبع: