معمای آلودگی هوای پایتخت در ایام خلوت و انتقاد از سکوت محیط زیست

به گزارش باغ من عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از سازمان محیط زیست خواست که در مورد یافتن چرایی آلودگی هوای تهران اقدام نماید.
زهرا نژاد بهرام در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تشدید آلودگی هوا در تهران اظهار داشت: این روزها در حالی وضعیت آلودگی هوای تهران به شرایط اضطرار رسیده است که به علت انتشار کرونا و ماندن همشهریان در خانه شاهد کاهش محسوس ترافیک و تردد در سطح شهر هستیم.
وی با طرح این سوال که چگونه امکان دارد با وجود کمبود تردد در سطح شهر، شاهد افزایش آلایندگی هوا باشیم افزود: در همه مقاطع وقتی هوای تهران آلوده می شد انگشت افترا به سمت خودرو ها و تردد بیش از اندازه گرفته می شد اما حالا که به علت مقابله با کرونا مردم در خانه ها هستند و عمده سازمانها هم دورکار هستند به نحوی که به صورت محسوس شاهد کاهش تردد و ترافیک در معابر شهر تهران هستیم، جای سوال است که پس چرا هوا همچنان آلوده است.
نژاد بهرام با بیان بیان اینکه شرایط این روزهای تهران نشان میدهد که علت آلودگی هوای تهران عاملی فراتر از خودرو و بنزین است افزود: لازم است که سازمان محیط زیست بعنوان متولی مسائل زیست محیطی، به این مورد ورود کند چونکه شنیده ها از آن حکایت می کند که متاسفانه پالایشگاه های اطراف تهران از مازوت و سوخت های نفتی گازی استفاده میکنند و همین مساله سبب آلودگی هوای پایتخت در این روزهای شبه تعطیل شده است.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: سازمان محیط زیست متولی این امر است اما می بینیم که در موضوعات مختلف شامل بوی بد تهران، آلودگی هوا و…. سکوت می کند که این انفعال قابل پذیرش نیست! چون که علت آلودگی هوای تهران عامل دیگری است که باید سازمان محیط زیست آنرا برای مردم روشن کند.