بهار پربارش در راه کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بهار پربارشی در راه کشور است، اظهار داشت: طی روزهای ابتدایی فروردین حدودا در کل کشور بارش خواهیم داشت.

صادق ضییان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در هفته اول فروردین ماه دو سامانه بارشی به کشور وارد خواهد شد، اظهار نمود: به صورت کلی پیشبینی می شود طی دو هفته ابتدایی فروردین در کل کشور بارش های خوبی رخ دهد.

وی افزود: نخستین سامانه بارشی سال ۹۹ روز شنبه (۲ فروردین) به کشور می رسد و روز یکشنبه (۳ فروردین) در تمام کشور فعال خواهد بود.

ضییان درباره احتمال وقوع سیل در نوروز ۹۹ اظهار داشت: سازمان هواشناسی در این مدت اطلاعیه های لازم در مورد احتمال وقوع سیلاب در روزهای عید را گزارش خواهد کرد، چون که بارش های بهاری قبل از ورود سامانه ها خیلی قابل پیشبینی نیستند.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه یک سامانه بارشی از روز گذشته (۲۸ اسفند) به کشور وارد شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه بارش هایی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر در استان های لرستان، شمال خوزستان، بخش هایی از آذربایجان غربی و کرمانشاه خواهد داشت.