آگهی سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به کشور

باغ من: سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه ای نسبت به بارش شدید باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر آگهی داده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است که فردا (۷ فروردین) بارش باران و رعد و برق کردستان، کرمانشاه (بارش حداکثر بین ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر) پیش بینی می شود در نیمه شمالی فارس و جنوب غرب و مرکز کرمان نیز بارش ها حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر به صورت محلی است و احتمال بارش بیش از ۳۰ میلیمتر وجود دارد.
بر طبق این اخطاریه روز جمعه (۸ فروردین) نیز بارش باران و رعد و برق در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان (حداکثر بارش بین ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر) غرب اصفهان، جنوب استان مرکزی و لرستان (حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر) پیش بینی می شود.
بر این اساس روز شنبه (۹ فروردین) بارش ها ادامه دارد و بارش باران و رعد و برق را در آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، فارس، غرب کردستان، کهگیلویه و بویر احمد خواهیم داشت. حجم بارش ها در این مناطق حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر است.
در این روز در استان های چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، جنوب و شرق لرستان بارش شدید باران (حداکثر بین ۴۰ تا ۸۰ میلیمتر) دور از انتظار نیست.
برمبنای اخطاریه سازمان هواشناسی روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در استان های فارس، شرق خوزستان، کرمان و کهگیلویه بویر احمد بارش حداکثر بین ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر به صورت محلی است و احتمال بارش بیش از ۴۰ میلیمتر وجود دارد. در شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شرق یزد و غرب کرمانشاه نیز بارش حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است.
سازمان هواشناسی در ادامه اخطاریه خود تاکید کرده است که به سبب فعالیت این سامانه بارشی احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه ها، طغیان رودخانه های فصلی، آب گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد بدین جهت لازم است که سدها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود. فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری از سفارش های دیگر سازمان هواشناسی است.

منبع:

برچسب ها:, , ,