تداوم بارش ها در کشور تا دوشنبه

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها در کشور تا روز دوشنبه اطلاع داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدلها طی روز جاری، پنجشنبه به جز استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، ایلام و جنوب خوزستان، در سایر مناطق کشور به تناوب در بعضی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات البرز مرکزی زاگرس مرکزی بارش برف پیشبینی می شود.
وی افزود: روز جمعه این وضعیت در نیمه شرقی کشور شمال غرب و استان های واقع در دامنه البرز مرکزی رخ خواهد داد. دریای خزر هم از پس از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه مواج است.
مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی روز شنبه با عبور از تراز میانی از نوار شمالی کشور در مناطق شمال غرب دامنه های شمالی و جنوبی البرز و شمال شرق و طی روز یکشنبه در شمال شرق، در بعضی نقاط شرق و دامنه های البرز شرقی شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف خواهیم بود و سپس این سامانه از کشور خارج می شود.
ضیاییان اضافه کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه مجدداً در نقاط شمال غرب، سواحل غربی خزر و دامنه های البرز و مرکزی بارش رخ خواهد داد.
وی درباره وضعیت آب و هوای تهران طی دو روز آینده هم اظهار داشت: فردا (۱۵ فروردین ماه) آسمان تهران کمی ابری و تا نیمه ابری، وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیشبینی می شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۲ و ۹ درجه سانتیگراد است. در روز (۱۶ فروردین ماه) هم آسمان پایتخت کمی با وزش باد در پس از ظهر و افزایش ابر و بارش پراکنده و احتمال وزش باد شدید پیشبینی می شود. همینطور بیشینه و کمینه دمای هوای این روز به ترتیب ۲۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب ها:, , ,