شناسایی ۲۳ واحد آلاینده در تهران طی دو ماه اخیر

به گزارش باغ من رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: از شروع امسال تابحال ۲۳ واحد آلاینده در سطح شهر تهران بر طبق گشت و پایش های محیط زیستی شناسایی شد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، فاطمه برنا با بیان این خبر اظهار نمود: اخطاریه قانونی برای واحدهای آلاینده صادر شد و مسئولان این واحدها مکلف به رعایت شاخص ها و استانداردهای محیط زیستی و رفع کامل آلودگی شدند.
رئیس اداره محیط زیست تهران فعالیت این واحدها را در حوزه های مختلف شامل صنعت، صنوف، واحدهای خدماتی و همین طور در زمینه نگهداری غیر مجاز حیات وحش توصیف کرد و اظهار داشت: بیشتر این واحدها با فعالیت خود، موجبات آلودگی آب و تهدید مقابل بهداشت عمومی را فراهم نموده بودند.
وی با اشاره به اینکه در صورت خودداری از همکاری برای رفع آلودگی و انجام ندادن اقدام مثبت از طرف متصدیان مربوطه، موضوع بوسیله مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهد گرفت، اظهار نمود: تعداد کل پرونده های حقوقی در ضمن دو ماه گذشته ۳۱ پرونده بود که از این میان تعداد ۱۹ پرونده در حال رسیدگی بمنظور صدور حکم هستند.
برنا با اعلان اینکه همین طور شش پرونده در مراجع قضایی مختومه شده است، اظهار داشت: برای پنج واحد متخلف، حکم مجرمیت صادر و یک واحد متخلف به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در آخر به تشدید برخورد جدی با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست تهران اشاره و اشاره کرد: از آنجائیکه حوزه محیط زیست و مسائل مربوط به آن با سلامت عمومی جامعه ارتباط دارد جای هیچگونه چشم پوشی و چشم پوشی در مورد تخلفات صورت گرفته در این عرصه نیست و این اداره با متخلفان حوزه سلامت عمومی جامعه برخورد قاطع خواهدنمود.

منبع: