استاندار آذربایجان غربی: کسری اعتبار پروژه های احیای دریاچه ارومیه تأمین شد

باغ من: استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کسری اعتبار پروژه های احیای دریاچه ارومیه برطرف شد و سال جاری طرح های بزرگی به بهره برداری می رسد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، محمدمهدی شهریاری عصر دوشنبه در جریان بازدید معاونان رئیس جمهور از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار نمود: کسری اعتبار پروژه های احیای دریاچه ارومیه با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شد و بیشتر از سفر به استان هم دستور پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه ها داده شده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه کامل راه اندازی تونل کانی سیب تأمین شده و تا آخر آذر ماه پروژه تکمیل و در دیماه بهره برداری خواهد شد افزود: سالانه در مجموع ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد چپرآباد و تصفیه خانه ارومیه وارد دریاچه می شود، با اتمام پروژه های احیا و در صورت مناسب بودن بارندگی ها سالانه ۲ تا ۳ میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه می شود.
شهریاری با اشاره به تصمیم دولت در مورد اتمام پروژه های بزرگ استانی هم تاکید کرد: تأمین اعتبار ۱۰ پروژه بزرگ در استان که پیشرفت خوبی دارند با نظر مساعد ریاست سازمان برنامه و بودجه انجام شده که امیدواریم تا آخر سال به اتمام برسند.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: تالار بزرگ ارومیه، پایانه مرزی سرو، پتروشیمی میاندوآب، اتمام ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر، ۴۰ کیلومتر از کریدورشمال- جنوب و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت جاده های روستایی جزو پروژه های بزرگی است که به مرور به صورت ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد.
شهریاری با مقایسه وضعیت دریاچه ارومیه در مقایسه با گذشته اظهار داشت: با عنایت به اقدامات صورت گرفته و بارندگی های اخیر وضعیت نسبت به دو سال قبل بهبود یافته و استقبال مردم حاکی از رضایت عمومی از اقدامات صورت گرفته است.
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: با اتمام پروژه های دریاچه ارومیه با بارش مناسب بین ۲ تا سه میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه می شود که امیدواریم با این رقم طی سال های آینده دریاچه به تراز خوب برسد.
وی همینطور با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آینده نزدیک سفر دیگری به استان خواهد داشت، اظهار داشت: در مسافرت آینده ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم نامه راه اندازی ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی در استان با ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به امضا خواهد رسید.

برچسب ها:, , ,