افزایش ۳ برابری زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها تا ۲۰۴۰

به گزارش باغ من نتایج یک تحقیق نشان داد حجم پلاستیک های وارد شده به اقیانوس ها تا سال ۲۰۴۰ میلادی سه برابر افزوده می شود و تا سال ۲۰۵۰ از تعداد ماهی ها فراتر می رود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در این بررسی جدید آمده است: حجم پلاستیک های رها شده در اقیانوس ها طی ۲۰ سال آینده نزدیک به سه برابر افزوده می شود و باعث می شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعداد زباله های پلاستیکی در آب های کره زمین از تعداد ماهی ها بیشتر شود.
بررسی کارشناسان انگلیسی نشان داد: در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۱ میلیون تن پلاستیک در اقیانوس ها رها شده است.
نتایج این مطالعه از آن حکایت می کند که این حجم از پلاستیک رها شده در اقیانوس ها امکان دارد تا سال ۲۰۴۰ سالانه افزایش سه برابری پیدا کند. همینطور از آنجایی که مواد پلاستیکی تجزیه نمی شوند مجموع حجم پلاستیک ها در آب های اقیانوسی به ۶۰۰ میلیون تن می رسد.
پیشبینی افزایش قابل توجه زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها بر مبنای عدم موفقیت دولت ها و بخش های اقتصادی در تغییر سیستم است.
به قول محققان برای تغییر این روند، تمرکز اصلی روی بخش های اقتصادی و دولت هاست چون که آنها از قدرت لازم برای تغییر سیستم برخوردار می باشند.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، مواد پلاستیکی با نتایج منفی بر اکوسیستم دریایی همراه می باشد چون که به ذرات بسیار ریز تجزیه می شود. میکروپلاستیک ها در اعماق تمامی اقیانوس های جهان نفوذ می کنند.

منبع:

برچسب ها:,