تداوم وقوع رگبار باران در شمال و جنوب کشور

باغ من: مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران در بعضی استان های شمالی و جنوبی کشور طی سه روز آینده اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان های ساحلی خزر، برخی نقاط استان های اردبیل، خراسان شمالی، شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات رشته کوه البرز و طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

وی افزود: شدت بارش امروز (۲۵ مرداد) در استان گیلان است و تا روز سه شنبه (۲۸ مرداد) کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور بخصوص استان های ساحلی خزر و اردبیل پیشبینی می شود.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دریای خزر تا روز دوشنبه (۲۷ مرداد) مواج خواهد بود، اظهارکرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ مرداد) هم بارش پراکنده در استان های ساحلی خزر رخ می دهد.

به گفته مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای آینده در شرق کشور پدیده غالب وزش باد و گرد و خاک است همینطور دریای عمان طی پنج روز آینده مواج خواهد بود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ مرداد) هم نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیشبینی می شود.

ضیاییان در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۶ مرداد) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۷ مرداد) هم صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

منبع: