بهره برداری از بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه در دیماه سالجاری

به گزارش باغ من رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه دیماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا عیسی کلانتری در یک برنامه رادیویی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه بازگرداندن آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تابحال حدود ۹۳ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم در دیماه سالجاری به پایان برسد.

وی با بیان این که این پروژه شامل یک تونل انتقال آب ۳۶ کیلومتری، دو سد و ۶۰ کیلومتر کانال است، اظهارکرد: عملیات مطالعاتی احیای دریاچه ارومیه از دیماه سال ۹۲ با محوریت دانشگاه شریف و ۹ دانشگاه دیگر آغاز شد واین مطالعات ۹ ماه به طول انجامید.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که مرحله تثبیت دریاچه ارومیه طی سه سال و با موفقیت انجام شد و اظهار داشت: از سال چهارم فاز احیای دریاچه ارومیه شروع و تا به امروز ۱۱ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، کلانتری در انتها اظهارکرد: خوشبختانه بعد از شروع عملیات احیای دریاچه ارومیه و تلاشهای صورت گرفته، تا به امروز سطح آب آن، حدود یک متر و ۱۰ سانتیمتر نسبت به سه سال پیش افزایش یافته است.

منبع: