رئیس اداره محیط زیست شاهرود: ردپای ۳ شکارچی در شاهرود، ۲ قوچ شکار شد

به گزارش باغ من رئیس اداره محیط زیست شاهرود بابیان اینکه سه شکارچی در مناطق حیات وحش این شهرستان مبادرت به شکار کردند، اظهار داشت: متاسفانه در این رویداد دو قوچ دو ساله شکار شد.

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه مأموران یگان حفاظت گارد محیط زیست منطقه حفاظت شده جنگل ابر و سیار اداره محیط زیست شاهرود با تلاش و ترفندهای اطلاعاتی متوجه وجود سه شکارچی متخلف در منطقه شدند، اظهار داشت: مأموران ساعت ها به دنبال آنها بوده و در تاریکی شب موفق به دستگیری یک نفر شدند.
وی ضمن بیان اینکه از فرد دستگیر شده یک قبضه سلاح و کله دو رأس شکار کشف و ضبط شد، اضافه کرد: دو نفر دیگر با استفاده از تاریکی شب، متواری شده و مأموران موفق به دستگیری آنها نشدند.
قربانلو بابیان اینکه متهم به دستور قاضی دستگیر و روانه زندان شد، در ادامه خاطرنشان کرد: متخلفان یک قبضه سلاح گلوله زنی دوربین دار و یک کیسه حاوی دو دست کله و پاچه دوراس شیشک (قوچ دو ساله و تازه آماده جفت گیری) دو دست سیرابی مقداری گوشت شکار حاوی سه راسته دست و دنده و دو عدد گردن و دو دست جگر سفید (شُش) همراه خود داشتند.
وی اضافه کرد: جریمه هر رأس قوچ وحشی ۲۵ میلیون تومان و دو رأس ۵۰ میلیون تومان است که البته ضرر و زیان وارده به محیط زیست با این مبالغ قابل جبران نخواهد شد.

منبع:

برچسب ها: