نقض حکم اعدام محیط بان همدانی در دیوان عالی کشور

باغ من: فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از نقض حکم اعدام محیط بان همدانی – مومیوند – در دیوان عالی کشور آگاهی داد.

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه حکم قتل عمد و اعدام محیط بان «سعید مومیوند» در دیوان عالی کشور نقض شده است، اظهار نمود: محیط بان «مومیوند» در سال ۹۷ به اعدام محکوم اما در خردادماه ۹۸ با پیگیری ها و اعتراض های انجام شده حکم او نقض شد و دیوان عالی کشور پرونده را برای تجدیدنظر به همان شعبه دادگاه و همان قاضی که حکم اعدام را صادر کرده بود، فرستاد. در نتیجه پرونده به دستگاه قضایی همدان بازگشت ولی مجدد در دادگاه استان، رای قصاص صادر و این محیط بان محکوم به اعدام شد.

وی ضمن اشاره به اینکه با اعتراض دوم به رای دادگاه، پرونده محیط بان «مومیوند» برای بار دوم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و ما پرونده را تکمیل و موارد جدیدی را به آن اضافه کردیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دیوان عالی حکم اعدام را نقض کرد و پرونده را به شعبه دیگری ارجاع داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه درحال حاضر در دستگاه قضایی بررسی خواهد شد که قتل شبه عمد یا غیر عمد بوده است، اظهار داشت: در این صورت محیط بان به پرداخت دیه محکوم می شود. درحال حاضر محیط بانان بیمه هستند و مشکلی برای پرداخت دیه وجود ندارد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در سال ۹۵ محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه محافظت شده می شوند و خودروی آنان که پیکان بود را توقیف می کنند و یکی از دو سرنشین متواری می شود. محیط بان مومیوند بعد از اخطار فراوان مبادرت به شلیک هوایی می کند اما با عنایت به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی برخورد می کند. فرد مجروح متأسفانه بعد از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خویش را از دست می دهد و بعد از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط بان صادر و محیط بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم می شود.

منبع: