هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف پاییزی در ارتفاعات

باغ من: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای و بارش برف در ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی هشدار داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای، بارش برف در ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی امروز(۱۶ مهرماه) برای استان های تهران، گیلان، البرز، مازندران، قزوین، شمال همدان، شمال مرکزی، شمال سمنان، گلستان، نیمه غربی خراسان شمالی و برخی مناطق اردبیل و فردا (۱۷ مهرماه) برای استان های گیلان، مازندران، البرز، قزوین، گلستان، نیمه غربی خراسان شمالی و ارتفاعات استان های تهران و سمنان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست بدین سبب خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، بازگشایی آبروها، اجتناب از صعود به ارتفاعات البرز و اتخاذ تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه ای و دامی سفارش می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع: