کاهش محسوس دما در بعضی مناطق کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت برف خواهد بود، از بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور از امروز (۱۷ مهر) اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز (۱۷ مهر ماه) در سواحل دریای خزر، استان های گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و در بعضی مناطق اردبیل، آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم و مناطق شمالی خراسان رضوی افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا (۱۸ مهر ماه) در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، همدان، مرکزی، قم، دامنه های زاگرس مرکزی در لرستان، شرق کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و اصفهان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود و در مناطق شمال شرق، شرق و بخش هایی از مرکز کشور بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک رخ می دهد.

به گفته مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواهشناسی، طی این مدت در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش به صورت برف خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از روز شنبه (۱۹ مهر ماه) تا اواسط هفته در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیشبینی می شود، اظهار نمود: در سایر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف و آرام خواهد بود.

وی همینطور با اشاره به اینکه طی روزهای فردا و شنبه (۱۸ و ۱۹ مهر) در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد، اظهار داشت: در دامنه های جنوبی البرز و بخش های مرکزی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما و در جنوب شرق کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۹ و ۲۰ مهر) کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما پیشبینی می شود.

ضیاییان افزود: روند نسبی افزایش دما در شمال غرب و غرب کشور از روز شنبه (۱۹ مهر) و در دامنه های جنوبی البرز، بخش های مرکزی، شمال شرق و شرق کشور از روز یکشنبه (۲۰ مهر) تا اواسط هفته پیشبینی می شود.

به گفته وی، دریای خزر امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) و خلیج فارس از اوخر وقت امروز تا اواسط روز شنبه (۱۹ مهر) به جهت وزش باد نسبتا شدید مواج و متلاطم خواهند بود.

ضیاییان در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۱۸ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۹ مهر) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.