افزایش تاب آوری شهر در مقابل سیلاب با پروژه های هدایت آب های سطحی

به گزارش باغ من رئیس کمیته بودجه شورای شهر در جریان بازدید از پروژه های در حال اتمام شرکت خاکریزآب، پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه فتح و مخصوص را تضمینی برای کنترل سیلاب های غرب پایتخت دانست.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مجید فراهانی در جریان بازدید از پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه فتح و مخصوص اظهار داشت: یکی از اشکالات تاریخی شهر تهران، مساله سیلاب ها است که خسارت های زیادی به جان و مال شهروندان زده است.

وی ادامه داد: سیلاب هایی مانند تجریش، رودخانه فتح و… سال قبل خسارات زیادی بر جای گذاشت. بارندگی ها خبر نمی کنند و وقتی تجمیع می شود هزینه های هنگفتی روی دست شهروندان گذاشته و خسارت مالی و جانی بر جای می گذارد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بنا است مسیر ۴ کیلومتری جمع آوری سیلاب غرب تهران را تمام نماییم. یکی از جاهایی که در گذشته سابقه سیلاب داشته، مجموعه های غرب تهران بوده که این آب ها به قلعه حسن خان و در نهایت به رودخانه کرج می ریخته است که طی این پروژه دستگاه TBM در حال فعالیت برای حفاری است و همینطور “سگمنت ها” را در راه جای گذاری می کند که اگر این مجموعه شبانه روز فعالیت کند ۲ کیلومتر باقی مانده را تمام خواهند کرد.

فراهانیتاکید کرد: افرادی که در این مجموعه مشغول هستند، در راه بدون پنجره و بدون شواف فعالیت می نمایند تا از جان و مال شهروندان تهرانی حفاظت کنند.
وی با اشاره به برخی گلایه های مجموعه خاکریزآب عنوان کرد: گلایه دارند که مصالح بموقع نمی رسد و کارگاهی به خاطر کمبود مصالح تعطیل می شود و قول دادیم در مجموعه مدیریت شهری پیگیری نماییم تا مصالح وجود داشته باشد و کار ادامه پیدا کند تا مشکل تاریخی تهران که سیلاب های ۵، ۱۰، ۱۵و۵۰ ساله داریم، برطرف شود.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، وی ادامه داد: اگر این مسیر باز شود، شهر تهران به خصوص غرب پایتخت را در مقابل سیلاب تضمین می نماید و آب ها به سویی هدایت می شود. حداقل ۵۰ سال تضمین کیفیت این پروژه است و باید دست کسانی که در عمق زمین فعالیت می نمایند را بوسید.

منبع:

برچسب ها:, ,