یک مسئول خبر داد مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع کوه نور چرام پس از ۶ شبانه روز

به گزارش باغ من کهگیلویه و بویراحمد بخشدار سرفاریاب از توابع شهرستان چرام از مهار آتش در جنگل ها و مراتع کوه نور شهرستان چرام پس از ۶ روز اطلاع داد.
“اسلام مراد پور” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اضافه کرد: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کوه نور شهرستان چرام که ظهر شنبه ۲۶ مهرماه شروع شده بود پس از ۶ روز بالاخره در غروب امروز پنجشنبه یکم آبان خاموش و مهار گشت.
وی خاطرنشان کرد: تا مهار شدن این آتش نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه، چرام و استان، سپاه، بسیج، هلال احمر، دهیاران، جهاد کشاورزی، محیط زیست و برخی از کوهنوردان پای کار بودند و همینطور استاندار، فرماندار شهرستان، حوزه مدیریت بحران شهرستان و استان و همینطور “حجت الاسلام سید محمد موحد” نماینده شهرستان پیگیر مهار این آتش سوزی بودند.
بخشدار سرفاریاب علت آتش سوزی را عمدی دانست و اظهار نمود: روز گذشته به علت گستردگی آتش حدود ۵۰ نفر برای مهار آن در محل حضور داشتند.
مرادپور با اشاره به اینکه علت طولانی شدن آتش سوزی صعب العبور بودن منطقه و وزش باد بوده است تصریح کرد: این آتش سوزی طی این ۶ روز حدود ۳ بار مهار گشت و مجدد شعله ور می شد و در این زمان حدود ۲ تا ۳ شب با وجود سرمای هوا روی کوه می خوابیدند تا اینکه آتش را مهار کنند.

برچسب ها:, , ,