کارشناسان محیط زیست در انگلیس هشدار دادند معضل باتری های زامبی در مراکز دفع زباله

باغ من: کارشناسان محیط زیست در انگلیس از مردم درخواست کرده اند که باتری های مستعمل را در بین زباله های خانگی و بازیافتی خود به دور نیاندازند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بنابر اعلام نهاد خدمات محیط زیستی بریتانیا (Esa)، باتری های دور ریخته شده در بین زباله های عادی در حین فرآیند جمع آوری با دستگاه ها له می شوند که این امر موجب انفجار و آتش سوزی در مراکز جمع آوری زباله می شود.
باتری های لیتیوم-یونی یا نیکلی وقتی تحت فشار قرار می گیرند می توانند منفجر شوند و بقیه مواد را گرفتار آتش سوزی کنند. در شماری از موارد، حجم آتش به چنان سطحی می رسد که ده ها آتشنشان برای خاموش کردن شعله ها احتیاج است و ساکنان نیز از محل تخلیه می شوند.
تنها در سال قبل باتری های لیتیوم-یونی سبب دست کم ۲۵۰ آتش سوزی در مراکز جمع آوری، بازیافت و امحای زباله در بریتانیا شده اند. این برابر یک سوم تمامی آتش سوزی های گزارش شده در سه ماه آخر سال است.
باتری های لیتیوم-یونی عموما در لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه، دستگاه های بلوتوثی، ریش تراش ها، مسواک های برقی و سیگارهای الکترونیکی به کار می روند.
در بریتانیا سالانه ۲۲ هزار تن باتری به دور ریخته می شود اما تنها ۴۵ درصد آنها به درستی بازیافت می شوند.
جیکوب هایلر، مدیر اجرائی نهاد خدمات محیط زیستی بریتانیا می گوید: آتش سوزی ناشی از دور ریختن باتری موجب میلیون ها پوند خسارت و ایجاد اختلال در سامانه جمع آوری زباله می شود. ما از مصرف کنندگان می خواهیم باتری ها را داخل زباله ها نریزند و آنها را جداگانه به مراکز بازیافت باتری در مغازه ها و مراکز بازیافت تحویل دهند.
به گزارش یورونیوز، یک کارزار جدید نهاد خدمات محیط زیستی بریتانیا با شعار “به مبارزه مقابل باتری های زامبی بپیوندید” نیز جهت اطلاع رسانی به مردم در همین زمینه آغاز به کار کرده است.

منبع:

برچسب ها:,