مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران: تا آخر سال تمامی مناطق شهرداری تهران ممیزی می شوند

به گزارش باغ من مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه تا آخر سال تمامی مناطق شهرداری تهران ممیزی می شوند، اظهار داشت: مسائل و مشکلات مدنظر در نظام مدیریت محیط زیست باید عارضه یابی شوند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، شینا انصاری در نشست اختتامیه ممیزی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ اظهار داشت: تعهدپذیری و مسئولیت پذیری برای اجرای برنامه های محیط زیستی باعث بهبود وضعیت و اثرگذاری بیشتر برنامه ها می شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اجبار شهرداری تهران به استقرار نظام مدیریت محیط زیست برابر مصوبه شورای اسلامی شهر اظهار داشت: پایش و مانیتورینگ مستمر، راهبری فرایندها و نگهداشت سیستم ها از موضوعاتی است که باید به صورت مداوم حتی بعد از دریافت گواهینامه نظام مدیریت محیط زیست پیگیری شوند.

انصاری با اشاره به اینکه تا آخر سال تمامی مناطق شهرداری تهران ممیزی می شوند، اظهارکرد: باید مسائل و مشکلات مدنظر در نظام مدیریت محیط زیست عارضه یابی شوند. نباید همه تلاش ها بر دوش واحد محیط زیست باشد بلکه لازم است دیگر واحدها با تعاملات بین بخشی به موضوعات محیط زیستی و نظام مدیریت محیط زیست توجه نمایند.

در ادامه این نشست پیمان پورنصر- شهردار منطقه ۱۶- اظهار نمود: ثبات مدیریتی در حوزه محیط زیست و استفاده از متخصصان این حوزه، دو مقوله ای است که سبب ارتقای کیفیت محیط زیست در این منطقه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی افزود: محیط زیست یک مبحث فرابخشی است و مختص یک واحد نیست ازاین رو نباید صرفاً با دید سازمانی و اداری به آن نگاه کرد.

شهردار منطقه ۱۶ در انتها اظهار داشت: این ممیزی کمک می نماید تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را رفع نماییم تا بتوانیم شاهد اقدامات موثرتری در منطقه باشیم.

منبع: