شکایت محیط زیست از عاملان آلودگی هوای بیدخون

بوشهر به دنبال وقوع آلودگی شدید هوا در حوالی شهر بیدخون در شهرستان عسلویه، و ایجاد آلودگی هوا ناشی از سوزاندن پسماندها، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه با شناسایی منابع آلودگی، ضد عاملین آلودگی هوا شکایت نمود.
فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص اظهار داشت: هرگونه ایجاد آلودگی هوا برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست بخصوص قانون هوای پاک است ازاین رو سازمان ها، ارگان ها و واحدهای صنعتی ملزم هستند از هرگونه آلودگی هوا جلوگیری نمایند و سازمان حفاظت محیط زیست در صورت هر گونه آلودگی هوا، پیگیری حقوقی را به عمل خواهد آورد.
شایان ذکر است درجهت جلوگیری از آتش سوزی بقایای فضای سبز هماهنگی های لازم با منطقه ویژه اقتصادی پارس به عمل آمده است.
در همین زمینه مصطفی موذنی؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه هم اظهار داشت: به دنبال بروز حادثه آتش سوزی در محل انبار ضایعات فضای سبز و ایجاد آلودگی شدید و اعتراضات مردمی در شهرستان از آغاز این رخداد پیگیری های لازم جهت مرتفع شدن مبحث انجام گردید و گزارش لحظه به لحظه فرآیند کار به فرمانداری شهرستان(معاونین محترم) اعلام گردید.
موذنی همینطور اضافه کرد: این مورد که قبلا هم سابقه داشته با پیگیری های به عمل آمده از سوی این اداره در سال های قبل و در چارچوب کارگروه مدیریت پسماند، سازمان منطقه ویژه ملزم به مدیریت ضایعات فضای سبز جهت پیشگیری از حوادث مشابه گردید که آن سازمان نسبت به تعیین سرمایه گذار جهت مدیریت ان محل و تولید کمپوست اقدام نمود.
مقرر گردیده است گسترش فضای سبز از نوع درختان کنوکارپوس(ضایعات زیاد)متوقف و به جای ان از گیاهان بومی، سازگار مانند کنار وحشی، کهور ایرانی، گرت، استبرق و… که ضایعات زیادی ندارند استفاده گردد.
موذنی در انتها اظهار داشت: متاسفانه حادثه اخیر به هر علتی رخ داد و حجم بسیار زیادی از ضایعات فضای سبز دپو شده طعمه حریق گردید و شهرهای بیدخون و روستای بزباز تحت تأثیر قرار گرفت که کارشناسان این اداره از آغاز امر در محل حضور داشته صورت جلسه تنظیم و اخطاریه لازم صادر گردیده و مراتب به دادستان محترم گزارش شده و پیگیری لازم در این حوزه تا رفع مشکل ادامه خواهد یافت.

منبع: