مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی: آمار تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک به ۹۷۰ قطعه رسید

به گزارش باغ من مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: تابحال ۹۷۰ قطعه از لاشه پرندگان که بر اثر مبتلا شدن به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شده اند، از تالاب میقان اراک جمع آوری شده است.

محسن شانقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار نمود: جمع آوری لاشه پرندگان مبتلا به آنفلوانزا در تالاب میقان اراک با همکاری اداره کل محیط زیست استان با جدیت ادامه دارد.
وی افزود: تابحال بیماری آنفلوانزا در تالاب میقان مشاهده شده است و با وجود پایش های مستمر در سایر زیستگاه های استان از قبیل آبگیرها و سدها هیچ گونه گزارشی از تلفات این بیماری مشاهده نشده است.
میرزایی ضمن اشاره به پایش واحدهای مرغ داری و روستایی اطراف تالاب میقان اظهار داشت: خوشبختانه تابحال گزارشی از تلفات در واحدهای طیور صنعتی و روستایی مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ضمن تاکید بر تأمین واکسن مورد نیاز آنفولانزا در استان اظهار داشت: تابحال واکسیناسیون ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه طیور در واحدهای تخم گذار و واحد گوشتی و بوقلمون بر ضد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان انجام شده است.
شانقی اضافه کرد: واحدهای تخم گذار دارای سن بالای ۷۰ هفته با گذشت چندین ماه از واکسیناسیون قبلی با پایین آمدن ایمنی واکسن مواجه گشتند و حذف الزامی آنها را از راه بیمه و پرداخت غرامت پیگیری می نماییم.

منبع:

برچسب ها:,