کاهش ۸۵ درصدی حریق درعرصه های طبیعی فیروزکوه طی امسال

به گزارش باغ من رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه با تاکید برمشارکت عمومی برای حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی اظهار داشت: حریق عرصه های طبیعی فیروزکوه طی سال جاری کاهش ۸۵درصدی داشته است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا عباس قاسمی با اشاره به اینکه حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی بدون مشارکت عمومی تحقق نمی یابد، اظهار داشت: مقوله مشارکت از مولفه های مهم امرحفاظت به شمار می آید و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بدون مشارکت عمومی محقق نمی گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: مشارکت عمومی شامل مشارکت مردمی از قبیل اقشار مختلف مردم، جوامع محلی، بهره برداران، تشکل های منابع طبیعی و… و مشارکت و همکاری دستگاه های اجرائی و ذیربط است. هنگامی که مجموعه این مشارکت ها در کنار منابع طبیعی قرار گیرند، حفاظت قابل انتظار از عرصه های ملی دور از دسترس نخواهد بود.

قاسمی به کاهش چشم گیر آتش سوزی در عرصه های طبیعی شهرستان فیروزکوه امسال بعنوان نمونه بارز همکاری و مشارکت عمومی اشاره و اظهارکرد: درسال جاری از طرفی جوامع محلی، بهره برداران، شوراهای اسلامی روستاها و دوستداران طبیعت و از طرف دیگر دستگاه هایی همچون فرمانداری، بخشداری ها، دهیاری ها، شهرداری ها و سازمان آتش نشانی با منابع طبیعی همکاری لازم را داشتند و این مشارکت ها نقش خودرا در کاهش ۸۵ درصدی آتش سوزی و لطمه رسانی به عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان در مقایسه با سال قبل ایفا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران وی به اقدامی دیگر درباب پیشگیری، جلوگیری و اطفای آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی امسال اشاره نمود و یادآورشد: با برنامه ریزی های به عمل آمده در قراردادهای منعقده با مجریان طرح های مرتعداری علاوه برانجام اقدامات احیایی و بهره برداری، مقوله حفاظت خصوصاً مقابله با آتش سوزی در قراردادها گنجانده شد و این اقدام تاثیر به سزایی بر کاهش آتش سوزی داشته است.

منبع:

برچسب ها:, ,