آغاز عملیات احیای ۲۰۰ هکتار از مراتع ورامین

باغ من: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین ضمن گرامیداشت روز جهانی خاک از آغاز عملیات احیای مراتع شهرستان ورامین در سطح ۲۰۰ هکتار خبرداد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا اصغر سپه وند با اعلان اینکه اعتبارات این عملیات بیولوژیک از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است، اظهار داشت: این پروژه در قالب بذرکاری به همراه ایجاد هلالی های آبگیر به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: در این پروژه از بذر «درمنده دشتی» – که گیاه بومی مراتع ورامین است – استفاده شده تا علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، علوفه مورد نیاز دام ها تامین شود.

سپه وند اشاره کرد: طی دو سال قبل عملیات بذرکاری همراه با ایجاد هلالی های آبگیر در مراتع سیاهکوه شهرستان ورامین به میزان ۱۵۵۰ هکتار اجرا شد.

وی مشارکت مردمی را در توسعه عرصه های منابع طبیعی مهم توصیف و اظهارکرد: از آنجایی که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم است و باید برای نسل های آینده نیز حفظ شود، مشارکت اقشار مختلف مردم و جوامع محلی همچون دامداران، بهره برداران و عشایر در حفظ، احیا و توسعه عرصه های منابع طبیعی خصوصاً مراتع بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران امسال شعار روز جهانی خاک «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم» است.

منبع:

برچسب ها: