سرپرست فرمانداری شادگان تأکید کرد: لزوم افزایش نظارت برای جلوگیری از آنفلوانزای پرندگان در شادگان

به گزارش باغ من سرپرست فرمانداری شادگان اظهار داشت: نظارت ها بمنظور پیش گیری از بروز آنفلوانزای پرندگان در این شهر با دقت هر چه تمام تر صورت گیرد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، امید صبری پور پس از ظهر امروز در جلسه ستاد پیش گیری از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهر شادگان، اظهار نمود: این شهر به سبب برخورداری از تالاب بین المللی، ورود پرندگان مهاجر و مراکز گوناگون مرغداری، در معرض خطر آنفولانزای فوق حاد پرندگان است که امکانات شهر شادگان برای مقابله با این بیماری در حال آماده باش کامل است.
وی با اعلان اینکه در امتداد کوشش های انجام شده به خصوص عوامل شبکه دامپزشکی شادگان تا حالا هیچ مورد مثبتی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهر گزارش نشده است، اضافه کرد: کنترل و پیشگیری بیماریهای مشترک نیازمند تعامل و همکاری تمامی ادارات و نهادهای ذی ربط است.
سرپرست فرمانداری شادگان با اعلان اینکه بهداشت و سلامت عمومی جامعه در اولویت است، اشاره کرد: اطلاع رسانی درباب این بیماری، علایم و راه های انتقال به انسان، چگونگی پیش گیری از آن به مردم و فرهنگ سازی درباب استفاده نکردن از پرندگان در امتداد جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار ضروری می باشد.
صبری پور در آخر اظهار داشت: در امتداد پیش گیری از شیوع این بیماری لازم است آموزش و آگاه سازی عموم مردم در دستور کار دستگاه های ذی ربط شهر شادگان قرار گیرد.

منبع:

برچسب ها: