حبس و جزای نقدی سزای متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری در اراک

به گزارش باغ من مرکزی رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به دستگیری متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب اظهار داشت: این متخلفین به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.
سیدهادی معین السادات در گفتگو با ایسنا؛ ضمن اشاره به اقدام قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در برخورد با متخلفان شکار و زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب اظهار نمود: با هوشیاری و درایت محیط بانان استان محل اختفای این صیادان شناسایی و بعد از ستاندن دستور قضائی نسبت به دستگیری آنان اقدام شد.
وی اظهار داشت: بعد از پیگری های حقوقی و سیر مراحل قانونی و به استناد مواد قانون آئین دادرسی مدنی در مورد مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست و ماده ۳ قانون شکار و صید، متخلفین به حبس تعزیزی و پرداخت بیش از یکصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان با تکیه بر اینکه پرندگان شکاری در فهرست پرندگان حفاظت شده و دارای حمایت بین المللی بوده و حفاظت از آنها اهمیت به سزایی دارد، اضافه کرد: متاسفانه همه ساله بعضی از افراد سودجو بر خلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری و قاچاق و فروش آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‎کنند که این اقدام سبب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان پرارزش در کشور شده است.

منبع:

برچسب ها:,