رییس شورای شهر اراک: توجیهات مسئولان درباب آلودگی هوا بی احترامی به شعور مردم است

به گزارش باغ من مرکزی رئیس شورای شهر اراک اظهار داشت: مسئولان با بیان توجیهات بی ربط درباب آلودگی هوا به شعور مردم بی احترامی نکنند.
مرتضی سورانه ۲۹ دیماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به آلودگی هوای اراک به سبب استفاد از مازوت در نیروگاه حرارتی شازند که اعتراض مردم، فعالان اجتماعی و محیط زیست را رقم زده است، اظهار نمود: متاسفانه درباب وضعیت آلودگی شهر اراک شاهد بیان توجیهات بی ربط از طرف برخی مسئولان هستیم و این آلودگی را به شرایط جوی و عدم بارندگی نسبت می دهند.
وی با اعلان اینکه اگر بناست طبیعت اقدام نماید پس جای تدبیر مدیریتی کجاست؟ اظهار داشت: چگونه سازمان عریض و طویلی به نام محیط زیست وجود دارد ولی در زمستان برای وارونگی هوا و آلودگی برنامه ای وجود ندارد.
سورانه اشاره کرد: این نوع توجیهات از طرف مسئولان در حقیقت بی احترامی به شعور مردم است. ۳.۵ سال پیش قانون هوای پاک به تصویب رسید و بر طبق آن یک فرصت داده شد تا مراکز صنعتی از سوخت استاندارد استفاده کنند، اما امروز شاهدیم که کیفیت مازوت از سالهای قبل هم بدتر شده و حتی پیش بینی لازم برای وقوع آلایندگی نیز صورت نگرفت.
وی اشاره کرد: اگر تمامی مواد این قانون همچون ماده ۱۲ و ۱۹ اجرائی شده بود امروز نیازی نبود که مسئولان مردم را توجیه کنند. انتظار می رود که مسئولان به فکر حقوق مردم باشند چونکه مسئله درآمد و کارهای اقتصادی رافع مسئولیت ها نیست.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در این نشست ۱۲ بند صورتجلسه صحن شورا که با حضور استاندار مرکزی برگزار شده بود، نیز عنوان شد.

منبع: