برگزاری اجلاس مجازی مبارزه با تغییرات اقلیمی به میزبانی هلند

مذاکرات سطح بالا با موضوع مبارزه با تغییرات اقلیمی و با هدف ارائه چاره ها و برنامه های عملی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۳۰، به میزبانی هلند انجام می شود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، این اجلاس به صورت مجازی خواهد بود و طی آن همین طور ایالات متحده با پیوستن به مذاکرات بمنظور بررسی روش هایی برای حفظ سلامت مردم و وضعیت اقتصادی در مقابل تاثیرات گرم شدن کره زمین، بازگشت خود به مبارزه جهانی مقابل تغییرات آب و هوایی را اعلام خواهدنمود.
کمتر از یک هفته بعد از آنکه جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده از بازگشت این کشور به قرارداد آب و هوایی پاریس خبر داد، جان کری نماینده ویژه وی در امور آب و هوا در اجلاس سازگاری اقلیمی حضور خواهد یافت و به معاون نخست وزیر چین، نخست وزیر آلمان، رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر انگلیس و دیگر رهبران ملحق می شود.
قبل از اجلاس بیش از ۳۰۰۰ محقق از سراسر جهان، رهبران کشورها را تحت فشار قرار دادند تا از مردم در مقابل اثرات گرم شدن کره زمین بهتر محافظت کنند.
پژوهشگران در اطلاعیه ای اظهار کردند: جهان ما که به سرعت در حال گرم شدن است هم اکنون گرفتار بحران های جدی ناشی از خشکسالی شدید، آتش سوزی، موج گرما، سیل، طوفان های استوایی مخرب و سایر حوادث شدید شده است.
مرکز جهانی سازگاری اقلیمی نیز (GCA) اعلام نمود: تغییر آب و هوا می تواند تولید جهانی غذا را تا ۳۰ درصد کم کند و طغیان دریا و وقوع طوفان می تواند صدها میلیون نفر از ساکنان شهرهای ساحلی را از خانه های خود متواری کند.
به گزارش باغ من به نقل از خبرگزاری رویترز، بان کی مون رئیس این مرکز و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد اظهار داشت: برای تغییرات اقلیمی هیچ واکسنی وجود ندارد. این تغییرات خیلی سریع تر از آن چه تصور می نماییم اتفاق می افتد و تاب آوری در مقابل این تغییرات یک امر واجب و لازم است.

برچسب ها:, , ,