رئیس سازمان محیط زیست: شرایط زیست پرندگان در تالاب شادگان بهبود می یابد

به گزارش باغ من رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: کارهایی در تالاب شادگان در حال انجام می باشد که شرایط برای زیست پرندگان در آن بهبود می یابد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، عیسی کلانتری بامداد امروز در بازدید از تالاب شادگان با اشاره به اینکه با انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان هم اکنون وضعیت تالاب در بخش آب شیرین مطلوب ارزیابی می شود، بیان کرد: تالاب شادگان نقش مهمی را در محیط زیست خوزستان ایفا می کند و باید برای حفظ و نگهداری آن کوشش کرد.
معاون محیط زیست رئیس جمهور اضافه کرد: کالورت هایی در حال ساخت است که با اختتام ساخت آن شاهد آبگیری تالاب در تمام طول سال خواهیم بود و این مساله از خیزش گرد و غبار جلوگیری خواهدنمود و موجب بهبود شرایط زیست پرندگان در این تالاب می شود.
کلانتری اضافه کرد: در بخش داخلی، ۲۰ میلیون دلار برای مهار گرد و غبار در بودجه کل کشور در نظر گرفته شده و تا حد زیادی در کنترل کانون های داخلی ریزگردها در خوزستان موفق بوده ایم اما در حوزه خارجی یعنی کشورهای عراق، عربستان و سوریه فعلاً نتوانسته ایم کاری را از پیش ببریم.
مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز اظهار داشت: در ستاد بحران تصمیم گیری شد که پسماندهای شهری در آبادان از جوار تالاب به محلی در خرمشهر منتقل شوند که با مخالفت مسئولان شهرستان خرمشهر روبه رو شد اما در تلاش هستیم تا با انجام این کار هم تالاب شادگان را نجات دهیم و هم با اقتصادی کردن دفع پسماندها در زمینه تولید انرژی فعالیت نماییم.

منبع:

برچسب ها:, , ,