درویشی: بارش ها به سمت الگوی بهاره می رود

به گزارش باغ من یک استاد دانشگاه اظهار داشت: بزرگ ترین تهدید در شرایط موجود تغییر اقلیم به معنای تغییر بازه بارش هست و بارش های ما از حالت زمستانه به سمت بهاره می رود.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، علی درویشی استاد دانشگاه تهران در برنامه یه روز تازه اظهار داشت: ذرات معلق در هوا ۵ منشأ دارند و زمین های کشاورزی، مناطق خشک شده مثل تالاب و بستر رودخانه، مناطق تخریب شده، مناطق ساحلی و زمین های تخریب پذیر کشاورزی منشأ ذرات معلق هستند. قسمتی از این منشأها داخلی و بخشی هم خارجی محسوب می شوند و هرساله درصد منشأ این ذرات تغییر می کند که متناسب با شرایط اقلیمی، جوی و فعالیتهای بشری تغییر درصد می دهند.
درویش عنوان کرد: این ذرات قابل پیشبینی برای روزهای آینده با الگوهای جوی و وزش باد هستند اما پیشبینی سالیانه نیازمند برنامه ریزی است که با برنامه ریزی مانع آنها خواهیم شد. البته امکان دارد پیشبینی ها و برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم اما شرایط جوی، اقلیمی و خشکسالی برنامه های ما را بر هم بزند و به صورت کلی قابل پیشبینی هست. او در آخر اضافه کرد: بزرگ ترین تهدید در شرایط موجود تغییر اقلیم به معنای تغییر بازه بارش هست. بارش های ما از حالت زمستانه به سمت بهاره می رود و بحث بعدی فعالیتهای کشاورزی ضعیف در زمین های بدون پتانسیل هست و نکته بعدی چرای بیش از اندازه دام در مناطقی هست که پتانسیل لازم را ندارند.

منبع:

برچسب ها:, ,